sveinis Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Noen som vet om dette er mulig? Grunnen er at jeg rett og slett kunne tenke meg å ta oljeskift selv for å være 100% sikker på at jeg får skikkelig olje på maskina. Kanskje litt paranoid? Uansett, er det noen som har gjort dette, og vil i så fall verkstedet stemple heftet dersom de ser at det er ny olje og filter på den? Det sammer gjelder forsåvidt andre ting, som mikrofilter o.l. Er vel kanskje tvilsomt om verkstedene går god for slikt?
Aracna Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Om verkstedet vil gå god for jobben som du har utført er vel en ting, men verkstedene tjener jo en del penger på service arbeid... så det er vel ikke så lett for å finne et verksted som bare vil gjøre deg denne tjenesten sånn helt uten videre tenker jeg. Men det er jo bare å spørre de som er i nærheten, det verste som skjer er at du får et nei.
sveinis Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 Ja, sant det. Jeg tenker jo å la verkstedet ta større ting, som f.eks. skifte av foringer og div.
Bonden Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Hvis du tviler på at verkstedet fyller god olje på motoren hadde jeg vel vært skeptisk til hva di ellers gjør på en service ,da mange service pungter kun er tilstands sjekk.Oljetype kan du jo bare spørre om ved hendvendelse der.
Lars89 Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Kan ta med egen olje, evt be verkstedet bestille den type olje du vil ha. De har jo sine rabatter og delesalg er en rimelig stor del av fortjenesten, så deler som mikrofilter osv ville jeg nok latt de bytte(hvis det ikke tar lang tid). Du vil egentlig gjøre hele servicen selv minus visuell kontroll under og smøring/skifting av bremser?
Bimmerlars Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Ja, da synes jeg du er litt paranoid. Finn et verksted som du kan stole på og ta gjerne med oljen selv.
Superbeetle Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Et verksted som bruker "billig" olje bruker nok mest sannsynlig ettermarkeds foringer og andre deler også.. Jeg ville a) levert den til bmwforhandleren i håp om at de vet hva de gjør på lagt olje inni bilen og eller gitt den til verkstedet ved levering av bilen c) Levert den fra meg, tatt en valium og krysset fingrene..
sveinis Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 Et verksted som bruker "billig" olje bruker nok mest sannsynlig ettermarkeds foringer og andre deler også..Jeg ville a) levert den til bmwforhandleren i håp om at de vet hva de gjør på lagt olje inni bilen og eller gitt den til verkstedet ved levering av bilen c) Levert den fra meg, tatt en valium og krysset fingrene.. Hehehe! Ja, jeg regner jo med at de bruker bra olje på skikkelige verksteder, men har liksom hørt så mye rart... Går nok bra, ja.
^th0mas^ Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 Hvorfor ikke kjøpe oljen selv? Jeg bruker selv å forholde meg til gode Castro eller Mobil 1 tilbud på nettet. Kjøper olje, drivstoffilter, oljefilter selv, så får jeg verksted/bensinstasjon til å gjøre resten. Er sikkert mye dyrere å måtte betale for olja på et versted uansett.
sveinis Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2009 Ja, pleier de å være villige til det? Hvor pleier du å kjøpe olje fra, da? Tenkte å enten fylle Castrol eller Royal Purple... (Mitt innlegg nr. 500 )
^th0mas^ Skrevet Oktober 14, 2009 Skrevet Oktober 14, 2009 Ja, pleier de å være villige til det? Hvor pleier du å kjøpe olje fra, da? Tenkte å enten fylle Castrol eller Royal Purple...(Mitt innlegg nr. 500 ) Det varierer litt hvor jeg kjøper det. I går kjøpte jeg en kanne med Mobil 1 5-50w olje fra Stjerneservice.no. Ellers benytter jeg meg av Mekonomen osv. Fikk nylig Statoil i Tromsø til å montere nytt drivstoffilter, oljefilter, tennplugger og olje. De har også tatt motorrens og diverse på bilen min, og jeg er svært fornøyd med jobben. Alt jeg nevnte nå (utenom motorrensen) fikk en samlet pris på 500 kr for jobben . Billig vil jeg si! Men denne bensinstasjonen har kompetent servicemann til jobben! Tror ikke det er hverdagsservice med slike folk på bensinstasjon! De har aldri hatt noe i mot at jeg kjøper delene selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå