Gå til innhold

Bakstilling E30 som skal tåle litt krefter.


NiklasJa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på jakt etter bakstilling til E30 som det får å bruke som skal tåle en sprek motor.

Gjelder dette prosjektet: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0

Slik det er nå sitter det en E30 facelift 316 bakstilling i denne. Er redd for at denne ikke vil tåle det dreiemomentet som Audi motoren kommer til å produsere.

Det jeg vet er at den kommer til å lande på minimum 400hk og det er i første omgang.

Spørsmålet er da hvilken bakstilling vi kan bytte til.

Det letteste hadde vært å satt en 325 bakstilling i denne. Da får vi det store diff huset, 4x100 på navet og det vil passe rett på 2-dør E30'n.

Andre alternativer som jeg kan komme på er E30 M3 evt. E36/E28 men vat ikke hvor mye jobb det er å få disse til å passe på E30'n og da burde også bygges om til 5 bolts forran. Hvor mye jobb er det?

Innmaten til diffen skal forresten spesiallages av Quaife i england, den skal tåle over 1000hk. Så hva slags diff som evt. passer har ikke noe å si. Bare det er "store" diff huset som er til E28/E30 eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det eneste kravet er å bruke det store diffhuset er det vel absolutt lettest å bygge om til 325 stilling. Drivakslene tåler en hel del, pluss at du slippe trommelbremsene. :) Det gjør du jo forsåvidt med 328/M3 og, men blir mer arbeid å bytte til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent, er det mange som sveiser inn feks 25x25 firkantjern for å stive av og forsterke armene bak. Samt sveise innfestningene til armene på begge sider. Disse er bare sveist på ene siden. Ellers skal visstnok festepunktene hvor bakstillingen skrues i kanalen, være et svakt punkt mener jeg å ha hørt. Sviktstålakslinger må vel også til når du skal trå til med mye moment. Drivknuter osv.. Drivlinjen er jo uansett ikke sterkere enn sitt svakeste ledd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...