Gå til innhold

Trenger NY webasto E39 (2003|525D)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter webasto til E39 (2003) 525D.

Min webasto starter ”når den selv vil”. Og når den har gått i 2 minutter, etter først ha startet, slår den seg altså av.

Klarer ”av-og-til” og tvangsstarte den med fjernkontroll. Har vært gjennom reset-prosedyren ift sikringer osv.

Etter et besøk på Kolberg Caspary kunne de ”konkludere” med defekt kontroll-kort (dette kortet er altså BMW-spesifikt i følge dem)

Når webastoen ikke går viser den følgende verdier:

OUTSIDE = 5C

KJØLEVESKE = 55C

Når den går viser den

OUTSIDE = 5C

KJØLEVESKE = 28000C

Har dere noen umiddelbare ”leads” eller løsningsforslag?

Alternativet mitt er pr i dag:

Kjøpe ”ny” hos BMW: 10.000,-

Kjøpe ”brukt” på eBay.de 200-300 Euro.

Tja… - Håper på et fornuftig svar

Skrevet

Note to self:

Har kommet i dialog med en som har "kretskort/styreenhet" til webasto. Denne enheten er fra BMW X5 (enten 2003/2004.modell).

Spm:

Vil dette kortet fungere i min webasto/bil?

Skulle tro at funksjonene er de samme ift canbuss etc?

Skrevet

Snedig! Hadde vært interresant å fått komme i kontakt med de som faktisk lager de greiene (webasto med bmw-kretskort) i steden for Caspary/BMW-forhandlere. Det er altså svært mye "delte" meninger om disse tingene:

- BMW (Bilia) sier at kortet sitter fast i enheten

- Noen har kretskort liggende, som betyr at det umulig kan sitte fast :)

- Noen sier at kortet er properitært BMW

- Andre sier at det er kun er en annen software på kortet på "BMW-Webasto".

- GS Bilderer skal ettersigende ha "repkit" til webasto, hva nå enn det innebærer.

RepKit: 64129145099 Repair kit, auxiliary heater, diesel

Driver å sjekker direkte med tyskland nå på disse delene:

DeleNr på webastoen er (ref. Bilia):

64126906740 > Pakning

64126918455 > Varmesystem

Skrevet

du får holde oss informert om hva du finner ut.

Har selv hatt problemer med min webasto men tror det kan være sirkulasjonspumpen som ikke går, med overoppheting som resultat. Har bestilt ny fra en tysk nettbutikk ...men den lar vente på seg.

Skrevet

Skal holde alle underettet :)

Mye kan tyde på at jeg velger å fikse dette via Bilia, altså ved ny enhet via forhandler.

Det er rett og slett på grunn av at man får i allefall 1. år garanti.

Kjøpte bilen brukt for bare 3 måneder siden, uten garanti! Det er synd dette, da jeg antar at dette har tidligere eier vært klar over!

• 1 month later...
Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg skal flette dette inn her, eller lage en ny tråd.... Prøver her...

Jeg har en E39 - 525d touring 2001 mod... med Webasto...

Min gamle Webasto døde og jeg fikk via BMW verksted innmontert en brukt Webasto. Så langt alt vel. Den nye brenner, lager tikkelyder, eksosen fra Webastoen er varm - MEN..... Det blir ikke noe varme noe sted :-(

Kortversjonen er at de 2 slangene til varmetårnet i motorrommet blir varme, men ingen ting annet. Motoren er kald og den luften som blåses inn i kupeen er omtrent som utetemperaturen. Verkstedet mener at dette er i henhold siden de en morgen (ved ca. 0 grader) fikk isfri rute... Jeg mener at det er noe feil.

Jeg mener at min "gamle" Webasto både varmet opp temperaturen til en komfortabelt temperatur (selv ved ganske mange minusgrader), samt at også motoren hadde en viss lunk - etter 30 min med timerfunksjon fra Webastoen.

Kan noen hjelpe meg med "fasiten" her?? Hvordan skal denne fungere? Hva skal bli varmt? Hvor varmt?

På forhånd takk for hjelpen.

Mvh. Josef

Skrevet

Om min Webasto har tuslet å gått i sine 30 minutter som tydeligvis er maks antall minutter, mens motoren er av, så har jeg som oftest motortemperatur mellom de 2 midterste strekene, altså da mellom kvart på og kvart over midten. Bilen er veldig god og varm, varmen slår i mot meg når jeg åpner døra.

Om jeg starter Webasto på kald motor, uten å starte motor, så produserer den merkbar varme etter ca. 4-6 minutter, og smelter is da også.

Skrevet

Kan jo nesten høres ut som du har en annen type Webasto som kun varmer opp kupeen, om det finnes da...?

Skrevet

Mener at den skal gi varme til motoren også, står om det i instruksjonsboka, såkalt hjelpevarmer + parkeringsvarme. Er en Thermo Top Z/C med sirkulasjonspumpe for kjøleveske, pumpa er nettopp byttet. Merkelig at ikke temperatur nåla reagerer. Hadde den fremme når jeg byttet pumpa, da prøvekjørte jeg den og jeg skal love at den produserte varme, ble glohet med en gang og pumpa surklet og gikk. Men ingen reaksjon på termostatnåla. Oppnår forøvrig full driftstemperatur etter ca 6 kilometer rolig kjøring. Noen andre teorier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...