Gå til innhold

Hva er beste diffbrems til e30?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har en lamelldiff med 3.64 utv. og som er shimset opp til 40%. Denne er tilsalgs:)

Pris?

Jeg vil ha 5.000,- for den (det samme som jeg skal gi for en annen dif med 3.07 utv. - grunnen til at jeg selger).

Hvis det blir i løpet av denne uke så KAN diffen prøves i bil, men det blir bare en kort tur ettersom det er ikke så veldig aktuelt at E30en min kjøres av andre enn meg over lengre perioder...:)

Skrevet
Jeg har en lamelldiff med 3.64 utv. og som er shimset opp til 40%. Denne er tilsalgs:)

Pris?

Jeg vil ha 5.000,- for den (det samme som jeg skal gi for en annen dif med 3.07 utv. - grunnen til at jeg selger).

Hvis det blir i løpet av denne uke så KAN diffen prøves i bil, men det blir bare en kort tur ettersom det er ikke så veldig aktuelt at E30en min kjøres av andre enn meg over lengre perioder...:)

Det er litt mer enn jeg ønsker å betale for en 3,64 diff, men det er gjerne det prisnivået de ligger på her i landet.

Takker for svar. ;)

Skrevet
Ikke glem torsen diffen nå :)

Får kjöpt en til E30 for ca 6500kr. Denne er mekanisk og har 0-95% sperrevirkning.

He he:p saker det:-D

Skrevet
Ikke glem torsen diffen nå :)

Får kjöpt en til E30 for ca 6500kr. Denne er mekanisk og har 0-95% sperrevirkning.

He he:p saker det:-D

hvor får man tak i det? er det bare "klumpen" ?

Skrevet

Her får du kjøpt det: http://www.birdsauto.com/quaife/parts.a ... ies%20(E30)&mi=325i

Du kan tom. velge utveksling selv.

Husk at dette bare er innmaten, så den må puttes i store diffhuset til E30

Den største fordelen med torsen diffen er at man bare trenger å bytte olje hver 100.000 km også er det livstids garanti på den.

Den største bakdelen med torsendiff er at den oppfører seg ganske likt som en viskose diff. Den er ikke like leken som en lamelldiff med forspenning. Da den ikke kommer like "brått". Men skal man holde lange sladder er den gull pga høy sperrevirkning.

Torsendiffen er mye brukt i rally. Og kommer originalt i biler som mazda mx5 og nissan 200sx S15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...