Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hmmm.

Det å kjøre budbil er en kjempekjekk jobb i seg sjøl syns eg. Kjørte i 3 år, før eg fekk familie. Eg var min egen sjef i bilen, så lenge eg holdt tidsfrister og rutene seff. Kjørte så og si døgnet rundt, men mtp betalinga så var eg nødt til det, da betalinga ikkje var mye å skryte over.

Har også prøvd meg som drosjesjåfør, men der er det desverre mer dødtid enn betaling. Iallefall på haugalandet.

Uansett, min konklusjon for begge disse yrkene er at de er mer en livsstil enn yrke...

Skrevet

Okei, hmmmm

Her på Rena har vi verdens flotteste "Rena Leir"

Norges hovedsenter i forhold til Hæren. Tenkte å høre med dem om de kunne vært interessert.

Vil tro ett slikt sted har behov.

veldig lyst til å fyre noe selv.

Skrevet
Politiet kan videre stille krav om tilstrekkelig kjennskap til trafikkområdet for å få utstedt kjøreseddel for taxi. Krav om bestått kjennskapsprøve er vanlig i alle byområder.

Det kan umulig gjelde for taxisjåfører i Oslo. Mer enn én gang har jeg måttet forklare hvor Besserud i Holmenkollåsen er selvom det er en stor stasjon på T-banens linje 1 (Holmenkollbanen) og et relativt stort veikryss der Holmenkollveien og Ankerveien møtes. Det hadde nok vært en fordel om taxisjåførene i Oslo først og fremst kunne norsk skikkelig... :roll:

Hehe du sier noe der! Har vel vært mangel på arbeidstakere, så de tar hva de får. Og politiet kan ikke sette "høye", men dog nødvendige krav. De skulle hatt automatiske GPSer fra sentralen som visste hvor de skulle til enhver tid. Ikke bruke sin provisjonstid til å plotte inn :) Kanskje dette systemet er operativt i visse steder av landet, men i alle fall ikke her jeg bor.

Til de av dere som ønsker informasjon om forskjellige yrker kan jeg sterkt anbefale http://www.jobbfeber.no Her finner dere personlige forutsetninger til yrkene, lønn, utdannelse og etc...

Skrevet

Jeg har jobbet som budbil sjåfør tidligere. man KAN tjene godt med penger men da må man stå på å kjøre MYE. jeg kjørte ca 14-16 timer i døgnet på det meste.Og da hadde jeg tett under 400.000.- i året.Det er gode penger,Men ikke i forhold til jobben du gjør å tia du bruker. men hvis du har familie,og vil ha en del tid med dem? så er ikke dette yrket for deg hvis du er ute etter å tjene penger :)

Skrevet

er ikke ute etter å bli milionær på dette ;D

Klarer meg fint på 20k i mnd (=

Altså, jeg er mer enn nok fornøyd med det (= Liker å ha det minimalistisk egentlig. Her jeg bor er det helt vanlig.

Skrevet

Kjører langtransport og har en 32000 på konto.. Ca 48 brutto.. Det er da inkludert kostpenger.. Gode penger men kun fri lørdag igrunn.. Ikke familie liv.. Har nå kjøpt ut bilen og skal ordne meg kjøring selv.. Kommer til å gå ned i lønn men skal drive et allsidig firma så kan like gjerne ende med og kjøre 1 uke og skru i 3.. Skal drive med verksted å.. Å i tilegg har jeg tilbud om å kunne sette inn 2 12meters skap biler på noe kjøring.. Men var det og skaffe gode sjåfører som ikke skader bilene og vil opp å kjøre hal 5 om natta å være ferdi på jobb klokken 12 om dagen..

Skrevet

Jeg er utdanna økonom, jobber som regnskapsfører nå. Har ca tjue bedrifter som overlater det meste av økonomi til meg, så det er faktisk ganske spennende. I mitt yrke kan man regne med en begynnerlønn på ca 330K, men man er oppe i litt over 400K i løpet av et par år. I tillegg kommer overtid, som det fort blir en 200-300 timer av i året (ca 50K?), pluss bonuser og slikt. Veldig grei jobb for de som liker å jobbe med tall og mennesker.

Skrevet

Jeg kjører budbil for min stefar sitt firma i vestfold. Jeg leverer bilglass til verksted og leverandører i østfold, vestfold og omegn.. Jeg synes det er en perfekt jobb spesielt for meg som er 19 år og trenger litt penger til bil og studier til neste år. Det er jo også gøy og kjøre bil:)

Anbefales!

Skrevet
Noen her som har erfaring innen jobb med barn/ungdom? Innen barnevernet feks?

Hva slags utdanning har dere, etc?

Har 1 år igjen som lærling @Industrimekaniker, og for å si det sånn.. Vil bare ta fagbrevet, og ferdig med det.

Jeg er utdannet vernepleier, synes det er et morsomt yrke med mulighet for turnusarbeid eller nordsjøturnus og overtid om du har tid og vil jobbe mer.

Ekstra vakter andre steder er det alltid mulig og få, for nattemenneskene er jo det 10timers vakt. Så det fungerer utmerket :)

Sosionom/barnevernspedagog er det muligheter for vanlig turnusarbeid og nordsjøturnus for de som ønsker det i barne og ungdomsinstitusjoner eller barnevernsaker. Har ikke stålkontroll på sosionom/barnevernsyrket men flere muligheter er det helt sikkert :)

Skrevet
Det er ingen HER nei (=

Men i Elverum 3 mil unna er det ihvertfall ett stort jeg vet om.

Frakter det jeg må holdt jeg på å si, hehe.

Arbeidstid er viktig for meg, har samboer med 3 barn så vil jo bruke mest mulig tid med dem og er ute etter en "vanlig" arbeidstid.

Men det å drive selv kontra jobbe for noen og drive selv da. Hvordan er det med krav til regnskaper og drit og møkk? =p

Sikkert mulig å bli ansatt hos en som allerede har firma, og stiller med bil og det som trengs til deg.. Da slipper du regnskap og alt slikt tull, og er ferdig for dagen når du har parkert. Jeg har vell 150kr timen..

Jobber selv på den måten, har en Sprinter stående hjemme som jeg bruker på jobb, og ellers når E30'n blir for liten :)

Det som er ekstra greit med slikt er at dersom noe dukker opp med sprinteren er ikke det mitt problem, og ingen utlegg fra mi sie :)

Veldig greit yrke å holde på med en stund, har jobba med det siden Februar nå, 100% stilling fram til August, men litt mindre nå siden jeg kombinerer det med skolegang.. Veldig fint å feks. få kjøre flyttelass av og til, kjappe penger.. Kjørte også til Egersund for å levere en TV her en dag, fin tur det. Dagen etterpå fikk jeg spørsmål om å kjøre til dannmark og levere 2 paller, men takka pent nei :)

Skrevet

Slipper vel unna værste regnskapsbiten uansett om man ikke hadde omsettning over 5 mill i året (=

Vurderer seriøst dette ;D

Hadde vært stas.

Hvordan er det med statsstøtte til oppfyring av noe slikt? Tenkte så jeg hadde litt grunnlag til bil og lønn de første månedene i "etableringsfasen"?

Skrevet
Slipper vel unna værste regnskapsbiten uansett om man ikke hadde omsettning over 5 mill i året (=

Vurderer seriøst dette ;D

Hadde vært stas.

Hvordan er det med statsstøtte til oppfyring av noe slikt? Tenkte så jeg hadde litt grunnlag til bil og lønn de første månedene i "etableringsfasen"?

Les litt på www.bedin.no du :wink:

Regnskapsføring er jo det samme uansett, eneste du slipper er utgiftene til revisor...

Skrevet

Man har uansett bokføringsplikt, anbefaler på det sterkeste å hyre inn hjelp fra en regnskapsfører for å holde orden - det er en god del å sette seg inn i og holde styr på. Greit med litt hjelp til utfylling av næringsoppgave og selvangivelse for næringsdrivende .. :)

Skrevet

Sant det^^

Visste man måtte føre regnskap, staten skal jo ha sitt (=

Men var det med regnskapsføreren jeg tenkte på.

Hva koster dette sveinis? Du som driver med det mener jeg (=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...