Gå til innhold

Bilen starter ikke. Ingenting skjer når jeg vrir om.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ok! Hva er alternativene da? El-delen i tenninga?

Starter den etter etpar harde kakk på innslagsreleet så er det det som er gåent. Da kjøper du ny startmotor.

Er ikke vits å skifte starter om problemet ligger en annen plass.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan det høres mer ut som startmotoren dersom jeg sier at jeg prøvde å starte bilen for noen dager siden. Ingenting skjedde når jeg vridde nøkkelen, så prøvde jeg på nytt, og da hørte jeg innslaget surre først (samme lyd som en får dersom man starter en bil som er i fart), og pluttselig startet den.

Skrevet

Hvor mange ganger har du prøvd da?

Da min starter var gåen hørte jeg alltid starteren snurre, men den slo sjelden inn på svinghjulet. Pleide å gå på alt fra 2 til 12 forsøk. Var vel igrunn bare innslaget som var fuckd.

Du kunne jo sjekket om det var dårlig kontakt også, hvis du løfter opp bilen så har du tilgang til alle ledningene unnenifra. er 8, 6 og 5 mm muttere hvis jeg ikke husker feil.

Men prøv også som mrElg sier.

Skrevet

Ja er en forferdelig lyd. Hvis det som regel har startet på andre forsøk så høres det likt ut som hos meg. startet på andre forsøk i flere mnd.

Endre med å dytte bilen i gang overalt :oops: og måtte bite i det sure eple og kjøpe ny fra koed.

Skrevet

Har kjøpt brukt startmotor i dag. Det var fra en E36 94-mod og startmotoren var en Bosch. Betyr det at vraket vi hentet den fra har byttet startmotor tidligere, eller er Bosch standard på disse bilene?

Dersom det nå viser seg at det ikke er startmotoren (når denne er byttet), burde neste steg i progressen være å sjekke brudd på ledningene?

Skrevet

Men i helvette.. For 1-2 dager siden når bilen streiket for fullt prøvde jeg sikkert 50 ganger å starte den, uten en eneste lyd! I dag hadde jeg tenkt å trille bilen inn i garasjen for å bytte startmotoren, men nå starter den pluttselig på første forsøk! Hva i alle dager kan det komme av??

Skrevet

haha...har hatt d jævla stygge problemet der sjøl. For en stund sia ville den ikke starte i det hele tatt, og noen ganger på 2- 9 forsøk. Nå, uten å ha bytta en drit. starter den på første forsøk hele tia, og har gjort det i 2 måneder. Blir ikke klok på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...