Gå til innhold

Bilen starter ikke. Ingenting skjer når jeg vrir om.

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har også hatt noenlunde samme problem som deg. For min del var det gåen startmotor! denne snurret med slo ikke inn. Kunne ta alt fra 1 til 15 forsøk før bilen ville starte. Anbefaler å bytte den nå som du først har fått tak i en ny brukt.

EDIT: Ser at du har laget en tråd om hvordan den byttes, har jo svart deg der også :wink:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=133131

Skrevet

Men at din startmotor surrer betyr i det minste at relèet slår inn! Den får altså strøm! Hos meg finnes det ikke antydning til liv etter 50 forsøk uten så mye som et "klikk" når jeg vrir nøkkelen! Det snodige er at bilen starter 2 døgn seneree på første forsøk :shock:

Skrevet

Snodig. Nå starter bilen, men jeg tør ikke akkurat å parkere den f.eks utenfor butikken i fare for at det skjer igjen! Må vel stå opp en time tidligere hver morgen i tilfelle bilen klikker igjen. Slitsomt..

Skrevet
Kan det høres mer ut som startmotoren dersom jeg sier at jeg prøvde å starte bilen for noen dager siden. Ingenting skjedde når jeg vridde nøkkelen, så prøvde jeg på nytt, og da hørte jeg innslaget surre først (samme lyd som en får dersom man starter en bil som er i fart), og pluttselig startet den.

dårlig batteri eller kan være kondens? Jeg har hatt lignende problem på min 520i tidligere i år. Nektet å starte uansett hvor mye jeg prøvde. Lot den stå over natta og prøvde å vri om nøkkelen mens jeg trykket på gasspedalen om og om igjen. Hørtes ut som bilen skulle akkurat til å starte.

Hadde batteriet på lading over natten.

Da den endelig ville starte, døde den fort igjen etter at jeg slapp gassen.

Var flere sikringer som hadde gått, så jeg skiftet desse med reservesikringer som lå ved batteriet mitt.

Alikevel var det like dødt. Men den kom seg dagen etterpå. Da startet den på andre forsøket, og nå har jeg null problemer med start. Men er til dags dato usikker på hva det var som var problemet.

Har i senere tid skiftet bilbatteri da jeg vet batteriet var dårlig.

Kanskje dette hjalp deg litt? :wink:

Skrevet
Kan det høres mer ut som startmotoren dersom jeg sier at jeg prøvde å starte bilen for noen dager siden. Ingenting skjedde når jeg vridde nøkkelen, så prøvde jeg på nytt, og da hørte jeg innslaget surre først (samme lyd som en får dersom man starter en bil som er i fart), og pluttselig startet den.

dårlig batteri eller kan være kondens? Jeg har hatt lignende problem på min 520i tidligere i år. Nektet å starte uansett hvor mye jeg prøvde. Lot den stå over natta og prøvde å vri om nøkkelen mens jeg trykket på gasspedalen om og om igjen. Hørtes ut som bilen skulle akkurat til å starte.

Var flere sikringer som hadde gått, så jeg skiftet desse med reservesikringer som lå ved batteriet mitt.

Alikevel var det like dødt. Men den kom seg dagen etterpå. Da startet den på andre forsøket, og nå har jeg null problemer med start. Men er til dags dato usikker på hva det var som var problemet.

Hva skjedde når du prøvde å starte da? Det du beskriver høres ut som startproblemer etter at startmotor har slått inn. Det sliter ikke jeg med :) ! Jeg sliter kun med å få selve startlyden, eller noe lyd i det hele tatt! Når jeg først får lyd går resten helt glatt ;)

Skrevet

vet ikke hva det kalles akkurat, men det hørtes ut som startmotoren gikk hele tiden uten å få skikkelig tenning. men av og til kunne jeg nesten få start. men stoppet til slutt da jeg var redd for å ødelegge starteren e.l.

Totalt fikk jeg vel starta bilen to ganger mens jeg pumpet på gassen og holdt inn nøkkelen.

Hva skjedde når du prøvde å starte da? Det du beskriver høres ut som startproblemer etter at startmotor har slått inn. Det sliter ikke jeg med :) ! Jeg sliter kun med å få selve startlyden, eller noe lyd i det hele tatt! Når jeg først får lyd går resten helt glatt ;)

Skrevet

Etter at bilen pluttselig kunne startes igjen har den fungert fint. Har kjørt til og fra jobb, parkert den flere steder, har ikke vært noe problemer til nå! Snodig!

Skrevet
Etter at bilen pluttselig kunne startes igjen har den fungert fint. Har kjørt til og fra jobb, parkert den flere steder, har ikke vært noe problemer til nå! Snodig!

AKKURAT slik som min E34. Forstår det fremdeles ikke o_O) Men godt at den fungerer igjen iallefall! Tut og kjør! :stupid::D

Skrevet

AKKURAT slik som min E34. Forstår det fremdeles ikke o_O) Men godt at den fungerer igjen iallefall! Tut og kjør! :stupid::D

Så du hadde akkurat samme problemet?

Prøvde intenst å starte bilen når problemet først kom! Dagen etter startet den som sagt, og det har den gjort i 3 dager uten problemer nå! Har parkert og startet mye siden da.

Kakket som sagt i både startmotor og relè uten hell, så tror ikke det var det.

Jeg lurer på om det kan ha vært noe fukt eller dritt som lå oppå kabelskoene til batteriet eller i nærheten av noe elektrisk som kan ha blåst bort over natten. :?

Tidligere eier av bilen laget noen stygge "luftehull" i panseret for å få den til å se kulere ut, og det havner alt mulig dritt inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...