Andreasnicolai Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Tenkte jeg skulle lage en liten DIY, sikkert mange som har gjort dette selv eller vet hvordan. Men tenkte at det var greit å legge ut, må jo ha noe å gjøre en kjedlig tirsdags-kveld Grunnen til at frontlyktene blir uklar/slitne er oksidering av blant annet uv-stråler. Det du trenger er 1. Avfetningsmiddel - 50 kr ca på Biltema(kan også vaske med vanlig bilshampo) 2. Mikrofiberklut - 20 kr for to på Biltema 3. Metall polish - 48 kr Biltema (Kan også bruke autuglym) Det du gjør er 1. Vask lyktene, jeg brukte avfettningsmiddel for å få de helt rene. 2. Påfør godt med polish, gni inn med små sirkler. 3. Tørk av med mikrofiberklut i små sirkler. Repeter steg 2 og 3 til du er fornøyd. 4. Gjerne ta grøftlysene nå når du er så godt igang. 5. Avslutt gjerne med Turtle Ice wax (Noe jeg skal gjøre til helgen) 6. Resultat Før (Dette bildet er tatt etter lykten ble rengjort) Etter Håper det var greit forklart. Hvis det er noe som burde vært gjort annerledes/bedre så si ifra. Andreas Nicolai
Andreasnicolai Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2009 Skal ta innsiden av glasset når jeg setter bilen til lakkering over helgen.
JonasD Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Det er vel samme prinsippet som å polere en bil. Vask, tørk, poler, tørk av Autoglym funker fjell og meguiars glass cleaner
Andreasnicolai Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2009 Jepp er samme prinsippet. Blir vel kansje mer en tankevekker for de som har nettop dette problemet med oksiderte frontlykter.
NeonMuffler Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 bare et tips, skal det bli bedre enn nytt så slip over med feks 1000 så 2000 og så poler det opp. har gjort det på div biler og det blir helt knall.
-Anders- Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 På glass også? E39 har vel plast? Jeg har glass på E36.
Andreasnicolai Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2009 På glass også? E39 har vel plast? Jeg har glass på E36. Er plast på min ivertfall. Vet ikke om det har samme effekt på glass.
NeonMuffler Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 tja, spørs hvor ille det er da, går ann å starte med å tørrslipe bort de værste ripene med rondell. ellers ville jeg våtslipt det. funker nok ikke på glass desverre
jensemann23 Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 det har ikke samme effekt på glass (e36) Jeg prøvde det. ble litt bedre, men ikke mye
-Anders- Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 DU prøvde hvilken løsning? Den med polish? eller med papir?
Andreasnicolai Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2009 Noen som vet om det er lett å dele lykten for å komme til glasset(plastikken, hehe)?
DannyRS Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 har planer om å våtslipe kjørelysa på min E39, de er ganske slitte. 800, 1200, 1500, 2000, så polere opp med meguiars plast-x. Skal se om jeg får knipsa et bilde eller 10 Har funnet endel DIY'er på nettet, noen og direkte for E39. Skal teste ut metoden med å bruke metallpolish først, kanskje det har noe for seg også @NeonMuffler, Tørrslipe med rondell ville jeg ikke gjort. Polering ja, men tørrslipe? Har åpenbart ikke testet selv, det har kanskje du. Har planer om å våtslipe horisontalt og vertikalt annenhver gang etter som jeg går opp i finhet på papiret.
Fredrik Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 Hvis man polerer glassene med Autosol får man et like bra resultat... enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå