Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter mangen år med lengsel fikk jeg endelig prøve meg på de tyske Autobahn :D

jeg tok Kiel ferga fra oslo til Kiel og leide en E60 525LI fra SIXT i Kiel.

rrgxx2foatrrg48kakbo.jpg

vi lasta inn ruta til Hannover på GPS`en,og satte avgårde.

dette var mitt første møte med den type gps/computer,men etter litt trykking gikk det veldig fint å bruke "hjulet"

xeez8sx7gay4wfibwjkx.jpg

GPS`en be til stor nytte når det gjaldt ommkjøringer og slikt pga kø,som ble illustrert på sjermen ved en orange tykk strek langs veien,og stemte som regel på meteren hvor køen begynte.

dyh7ve5zm4yv00ve50pl.jpg

vi kjørte nedover under elven Elbe,under Hamburg og videre til Hannover.

turen var bare på 250 kilometer,men fikk var likevel en fin opplevelse.

jeg var på det meste oppe i ca 210 km\t . det var en del trafikk siden det var fredagsutfart , men syntes likevel det var fort nok med en såpass tung bil ,serlig i svinger.

ellers lå vi som regel i 16-170,og farten merkes ikke noe serlig i en så stille og komfortabel bil.

lå for det meste i forbikjøringsfeltet,og holdt høyere fart enn de fleste andre,helt til jeg plutseslig fikk en dame med en Volvo XC90 oppi rompa mens jeg gjorde ca 190 km\t. så kom en slakk sving ,og jeg måtte "slakke ned" til 180. dette syntes damen bak gikk for sent,og før jeg fikk blinka meg inn i høyre filen,kjørte hun opp på siden av meg på høyre side, peket mot sitt eget hode,og illustrerte "Idiot",så ga hun gass og vekk var hun !

zkvg2cu9fqaqzstsgdwn.jpg

første gang jeg har blitt sett på som en sinke i trafikken mens jeg har kjørt i 180 km\t !! :)

men autobahn gav mersmak,så blir sikkert flere og lengre turer dit

p80m5oyz7i2ufj0j48mb.jpg

Skrevet

ja var artig :) og veldig lettvint med leiebil da jeg ankom flyplassen i Hannover,var bare å svinge inn i et felt for leiebiler,så kom det en mann og scanna strekkoden på bilen,overtok nøklene og det var det !

ikke noe langtekkelig papirarbeid,var bare å forlate bilen å gå rett på flyet

Skrevet

morsomt! :D

Dette er jo drømmen!

Kan jeg spør om hvor mye det kostet å leie bilen? ca.

Og kunne du velge mellom mer/mindre motorsterke biler også? I tilfelle, hvilke?

Jeg tenker på mulighetene for å få leie en DRØY Porsche, eller annen bil som gjør 300km/t ++ på autobahn.

Er det noen som vet om et sånt type opplegg?

Skrevet

Absolutt en kort, men artig opplevelse. De som ikke har erfaring med å kjøre på Autobahn bør imidlertid ta det ganske så forsiktig til å begynne med... 160-180 Km/t holder lenge inntil man har fått mer erfaring. Det er ikke for ingenting at strekningen mellom Kiel og Hamburg på folkemunne i Tyskland kalles for "Schwedenstrasse"... selvom veien egentlig mer går til Danmark. Alt for mange svensker i fete biler har kjørt seg ihjel på den veien fordi de ikke har hatt respekt for trafikken på Autobahn.

Skrevet

tror faktisk jeg betalte ca 1800,- kr for den bilen,men er billligere om du leier den lengre enn en dag.

Porche vet jeg ikke om de har,men et kjapt søk på www.sixt.com viser at de har for eksempel BMW 6 serie, 3 serie og Z4 roadster.

om en skal kjøre fortere enn 200 km\t ville jeg nok hatt en slik "sportsbil" , for selv om understellet var bra på E60`n så la den seg litt i svingene når nåla nerma seg 190.

men er nok bra tips fra Fredrik å opparbeide seg litt erfaring først , før man suser avgårde i 250.

for å kjøre rett fram i høy hastighet er ikke noe probllem,men det som er skummelt med sånne hastigheter,er o noen biler i høyre feltet blinker seg ut å legger seg i din fil for å ta en forbikjøring,da nermer du deg fort om du holder 200 og bilen har ligget bak en trailer i 90.

men var absolutt å anbefale å prøve autobahn :)

der jeg kjørte var det for det meste 2 og 3 felt,men er nok større og bedre veier der nede

Skrevet
morsomt! :D

Dette er jo drømmen!

Kan jeg spør om hvor mye det kostet å leie bilen? ca.

Og kunne du velge mellom mer/mindre motorsterke biler også? I tilfelle, hvilke?

Jeg tenker på mulighetene for å få leie en DRØY Porsche, eller annen bil som gjør 300km/t ++ på autobahn.

Er det noen som vet om et sånt type opplegg?

http://www.eliterent.com/pages/car_details.php?id=3799

Porche 911 turbo cabriolet, 12.000 kroner dagen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...