Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

kjører bmw e39, bytta gearkasse olje + filter, alt ble kjøpt hos bmw, kompis av meg som jobber hos bertel o steen fikk bytta det for meg, etter 3-4 uker så fikk jeg en feilkode som kom og gikk, etter 20-30 min så ville bilen ikke kjøre fortere enn 10-20 km.

bilen har automat kasse, og bilen er 97model. når jeg rygger så går bilen som normal, men det er bare i Drive den ikke går som normal.

noen som veit hva som kan være feilen??

kan gjerne legge meg til på msn: djozzy2007@hotmail.com

mvh

Marco

Skrevet

Det er jo nærliggende å tro at det ble fylt på feil mengde olje av kompisen din.

Kan du få en forklaring av han på hva hangjorde?

Også får du nok svar hvis du tar en diagnose...

Skrevet

1-1,5 times jobb inkl. bytte av silen på min 530d om jeg minnes riktig. Jeg spanderer gladelig den tusenlappen for å få dette gjort riktig.

Skrevet

Hvis du betalte 1000kr for 1-1,5t jobb inkl. filter og ca 4 liter olje til 200kr/l så har du fått en GOD deal!

Selvfølgelig mener kompisen din at han gjorde det riktig, men kan han forklare hvordan han peila nivået så kan vi her inne også vurdere om han gjorde det riktig?

Jeg ville uansett tatt kontakt med Rats, eller et annet automatverksted. De kan finne ut hva som er feil ved å prøvekjøre og kjøre diagnose.

De kan også "flushe" kassa så du får bytta all olja for ca 4000kr...

Skrevet
1-1,5 times jobb inkl. bytte av silen på min 530d om jeg minnes riktig. Jeg spanderer gladelig den tusenlappen for å få dette gjort riktig.

Konstruktivt ....

Ten times more constructive than your reply....

Man bytter heller ikke olje uten og bytte filtre i kassa, da det er omtrent like smart og nyttig som og drite i en dass som står umontert på det nye baderoms gulvet.

Skrevet
Hvis du betalte 1000kr for 1-1,5t jobb inkl. filter og ca 4 liter olje til 200kr/l så har du fått en GOD deal!

En tusing i arbeidspenger, pluss deler. Husker ikke hva kvitteringen var på. Olja til min gearkasse koster iallefall BETYDELIG mer enn 200 kr/l.

Skrevet

Nå skal vi ikke spore helt av her, men hvis du LESER mitt innlegg så vil du forstå at jeg mener en tusing i arbeidspenger.

Skrevet

Hohoho, hissig propper. Trådstarter, høres ut som girkassen går i nødmodus. Kjør en diagnose på bilen (girkassen) så får du en god pekepinn. Mye tull med autmoat kasser igrunn, så skal ikke haste til noen konklusjon på problemet ditt, enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...