skrape Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Har siden jeg kjøpte bilen irritert meg over tikking som mest sannsynligvis kommer fra slitte ventilløftere. Tok kontakt med verksted (ikke merkeverksted) og fikk en pris på arbeidet. Vi ble enige om at verkstedet skulle skifte ventiltetningsringene og toppdekselpankning med det samme. Verkstedet sa først 2-3 timer, men økte senere timeantallet til 4-5. Bilen skal leveres inn på mandag 26 oktober. Min far var innom idag, og han fikk da beskjed om at de kom til å bruke hele dagen på jobben, som vil si ca. 8 timer. Det virker veldig lenge, så jeg har avbestilt. Hvor lenge burde en slik jobb ta? Skifte ventilløftere, toppdekselpakning og ventiltetningsringer (16 ventiler). Er det noen som har gode erfaringer (pris og kompetanse) med verksteder i Rogaland? Vurderer bavaria, men 8 timer blir noen tusenlapper det..
Rayman Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 Var bra du avbestillte 8 timer er litt i overkant synst jeg, men det og skifte ventiltettninger tar jo litt tid da. Trodde nå toppen måtte av for å skifte ventiltettningene jeg?!? Er mye bedre og spør etter fast pris..
skrape Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2009 Var bra du avbestillte 8 timer er litt i overkant synst jeg, men det og skifte ventiltettninger tar jo litt tid da. Trodde nå toppen måtte av for å skifte ventiltettningene jeg?!?Er mye bedre og spør etter fast pris.. Det skal visst være mulig å skifte uten å ta av toppen. Tror de setter trykk på sylinderen eller noe sånt. Har tatt meg en runde til diverse verksteder nå, men er ikke alle som har det riktige utstyret.
skrape Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2009 Bavaria forus mente jobben tok 14-15 timer, men da måtte toppen av. De ville ikke gjøre det på andre måter. Tror jeg må innse at dette kan bli dyrt
dr.felix Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 jeg brukte vel rundt 4 timer på å skifte tettninger på min m50b20. man plukker av kammene og tar ut pluggene. deretter setter man på trykkluft gjennom plugghullet ved hjelp av en nippel.
StigJ Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Skrape: Ring til Moe Auto på 90023845. Han er tidligere verksmester på Bavaia og er en guru på BMW. Han holder til i lokene til Nylund Bilelektriske i Hillevåg. Han skal gjøre samme jobben på min E46, men har ikke bestilt tid enda. Men belag deg på litt ventetid. Dette er et enmannsforetag og han har MYE å gjør (les: populær/flink).
skrape Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2009 Har snakka med Moe Auto nå. Skal levere bilen der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå