Gå til innhold

oljelekkasje toppdeksel M43


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser pakningen til toppdekselet svetter en god del olje og lurte på å skifte denne. Aldri gjort sånt før så - noe jeg må vite?

F.eks. Skal boltene strammes med et visst moment? Bør boltene skiftes? etc

Skrevet

Jeg gjorde som du skrev på m50 ...

Ikke hatt noe problemer etterpå, men heller ikke sjekket at plugghull er frie for olje enda..

Men m43 får kanskje ikke olje i plugghull om denne pakninga lekker..? Bare ut fra motor?

Du drar ikke til alt du klarer liksom.., da vil du jo dra over noe, men sånn passe.. Moment står i Haynes'n mener jeg.., men den er ikke tilgjengelig her nå..

Skrevet

Ser den har pakninger i hvert enkelt skruhull, så kan nok lekke der også ja. Så er egentlig et moment der, men går sannsynligs bra altså?

Skrevet

på m50 så mener jeg moment var 10nm og 15nm.

Der er det først skrudd en pin-bolt elns i toppen, og så mutter oppå der igjen.

Ikke stramme så mye nei.. :)

Skrevet

Ikke at jeg er så hysterisk altså :), men kom meg inn på autodata her, og ser det står

M6 = 10 nm

M7 = 15 nm

sånn for nyskjerighetens skyld - hva mener de med dette?

Skrevet

betyr det rett og slett at en først skal stramme 10 Nm på alle før en går over med 15 Nm, eller betyr det 10 nm på bolten og 15 nm på mutteren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...