Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd e30 med s38b38. Går sinnsjukt. Ingen tvil om at denne drar ifrå s50b30/b32. Men trur eg ville hatt S50 pga nyare motor, litt lettare. Og går meir enn godt nok.

Skrevet

Alle B32 kom vel med startsperre, så blir fort litt mere komplisert enn å bare lodde om ledninger i motrorkontakten. (om planen er å bruke orginal motorstyring da:)

Skrevet

S38 må du jo space travers ned, p.g.a. at motoren tar oppi panseret.

Hvis en skal godkjenne blir dette værre p.g.a. at motoren strekker seg lengre over fremre aksel og da vil en få mye mer arbeid ved godkjenning. Med tanke på overskridning av vekt på fremre aksel som er gjengitt i vognkort.

S50 er jo en "lettere" ombygning og en motor som en får veldig bra vektfordeling i E30. Vekt over fremre aksel vil ikke være et problem ved S50 ombygging, p.g.a den ikke strekker seg så mye over fremre aksel.

Vekt S38 149

Vekt S50 155,4 kg

Vekt M20 115kg

Men "fun" faktoren vil bli høyere med bruk av S38 kontra S50 :twisted:, hvis en spør meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...