hamansen Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 Er nok litt sen med tråd her..men pytt pytt.. Bilen, en 89mod 325i cabriolet, hentet jeg april 2007 rett utenfor Bodø. Bilen var ikke i helt topp stand, men funka greit.. Godkjent senket i vognkortet, 17" tsw wenom og komplett Rieger GTS kit..Beige skinn, mørke hella lykter bak.. Setene foran var begge lørvete og hull i, seteryggen bak var skinnet sprukket i midten.. Den ene feilen etter den andre dukket så opp..: synkroniseringen i 5.giret tok fullstendig kveld etter bare noen uker. Mye el.feil pga "klipp å teip" jobb som var jort på el.anlegget, så bilen levde sitt eget liv til tider, stoppet når han selv fant det for godt Bilen hadde vært kræsja i hekken, så bilen var skøytet fra midt mellom baklyktene til midt på venstre hjulbue,og grunnarbeidet var helt ræva, for det var rust langs hele sveisekantn i bagasjerommet.. Så jeg innså fort at det var et prosjekt jeg hadde kjøpt meg.. Har desverre ikke bilder her nå, av bilen slik den var pga alle bildene er på min gamle pc, som har fått en kræsj. Jeg hadde liggende Brock B1 8,5x17" fra en tidligere bil, så jeg fikk lagt inn falsen på hjulbuene foran, og smekket disse på, så det ble litt bedre:) Mørke hovedlykter ble også montert.. Kjørte hele sommeren 07 med bilen slik.. Vintern 08 fikk jeg fatt i originale mtech2 sideskjørt og Seidl frontfanger med tilhørende catkiller.. "Nye" fremstoler ble kjøpt inn, og nakkestøtter ble montert bak:) Bilen ble pussa ned, og lakkert i ei blå Volkswagen farge, husker ikke navnet i farta.. slik ble hvertfall resultatet.. Skal få lagt ut mere bilder når jeg får henta ut fra den gamle pc`en.. Høsten 08 kjørte jeg varm motoren, slik at toppakningen tok kveld, og ei lita overhaling måtte til.. Fikk en kompis til å gjøre mesteparten av jobben, siden jeg ikke har så veldig mye kompetanse på dette området.. Bilen har vært litt rar etter dette, har virket som om tenningen har vært helt på jordet..og det viste seg å ha en grunn..for på 17.mai faktisk, så stoppa motoren med et smell..det viste seg at han ikke hadde skrudd fast kamdrevet slik dte slulle være..så det hadde gnagd seg så mye ut, at det til slutt løsnet,og motorhavari var et faktum.. Bilen har stått i garasjen siden da, og jør det enda.. er usikker på hvaslags motor jeg skal putte nedi nå..men går og med tanker om å rett å slett plukke bilen ned i molekyler, og heller bruke et år eller to,¨på å få bilen helt 100% både karosseri og motormessig.. for når jeg engang blir ferdig, så skal komplett mtech2 styling være montert, og forhåpentligvis nytrekt skinninteriør være på plass.. så får se hva jeg bestemmer meg for.. Liste over ting jeg har gjort iløpet av 2007 og 2008: (ser bort fra mekanisk/teknisk) *Sorte DE hovedlykter med xenon i nærlys *Lilla baklykter *Valsede hjulbuer foran/bak *Brock B1 8,5x17" *Hellakkering *Seidl Frontfanger med Catkiller og xenon i tåkelys *Orig. Mtech2 sideskjørt *Momo Ratt *Shortshift *Montert nakkestøtter bak *Pioneer komp.sett foran og bak Nye deler som er kjøpt siden 2010, og frem til nå.. (Oppdaterer fortløpende) Understell: *Bærearmer *Komplette styrestag *Powerflex til bakre bærebro foran,stab.stag foran/bak, travers,diff og bærebroer bak (camber-kit) *FK Supersport justerbart senkesett *Støtdemper topp/lager foran/bak *Hjullager x4 *Borret og slisset bremseskiver foran/bak *Bremseklosser foran/bak *Bremseband *Handbremswirer *Bremsesllanger x4 Karosseri: *Nye framskjermer x2 *Venstre baksjerm+innerskerm *Bakplate *Bagasjelokk *Frontplate (Facelift) *Gule tåkelys *Facelift hovedlykter (brukte lykter)+ lamin-x folie (gul) M50b25 8,5 og 10x17" B1 med 205/40 og 225/35 Hankook Komplett mtech2 ..pustehjelp
hamansen Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Skrevet Desember 29, 2009 Fant noen få bilder på ei nettside.. gamle dataen er helt død, så får ikke ut et eneste bilde.. Tror det blir innkjøp av 325i maskin fra E36 iløpet av vinteren, så har man noe å pjuske med til våren.. Driver også å dealer om et mtech2 kit, som trenger litt pleie, så håper dette går i orden, mangler bare vingen da.. Planer for fremtiden: *Komplett Mtech2 kit *Mtech2 ratt *Lakkering av motorrom *Ny girkule og mansjett *Nye innerskjermer foran *Nye felger ( sikler veldig på Oz Futura...!) *M50b25 motor *Nye låsesylindre x3 (dører+bagasjelokk) *Ny bakre del av midtkonsoll *Nytt deksel under rattstammen *ellers skaffe tilveie diverse clips i cupe og motorrom som mangler:) Kommer sikkert mer etterhvert så man kommer igang med prosessen..
Lars89 Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Ser veldig bra ut! Utrolig pen lakk/interiør/felg-kombo Liker ikke Seidl-fronten så håper du får på Mtech 2. Trenger ikke vinga, spesielt ikke på cab
Glenn-Andre Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Mtech 2 vinge på cab er fint, dama hadde det på sin cab.
EirikL Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Nydelig farge på bilen! Som Lars89 er jeg ikke noe fan av Seidl, så M-tech 2 vil heve bilen mange hakk i mine øyne. Vingen er ikke nødvendig på cab
hamansen Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Skrevet Desember 30, 2009 Seidl er beste alternativ utenom mtech2, syntes jeg da Syntes vingen kommer best frem med taket nede, men for all del, syntes den er pen uten også, men blir d mtech2, så "tar jeg den helt ut"
hamansen Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 Har kikket litt etter andre felger..da jeg syntes "alle" har Brock B1.. Har fått pris hos Claus på felgen-garage, på Oz Futura 8,5 og 10x17".. Felgene frister VELDIG!! ..men så var det jo prisen da.. Har og bestemt meg for å fjerne "m3" speila, for blir det komplett mtech2, så skal resten også være originale deler, så da skal gammelspeila på plass igjen
hamansen Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 Da er m50b25 innkjøpt Det endte opp med at jeg kjøpte en hel 525ia, så imorgen ska den hentes, og kjøres hjem:) Meget bra motor, kjørt 240 000km, men har hatt samme eier siden 1997 Ikke ungdomskjørt, og er godt ivaretatt!
Pitstop Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 M-tech 2 vinge funker på cab Og OZ Futura er ihvertfall ikke feil Her er den jeg hadde i fjor sommer med m-tech2 vinge og 9x16 og 10,5x17 OZ Futura på
Tsf Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 dette kommer helt sikkert til og bli eit kjempe fint og bra e30 prosjekt, skal følge med her men jeg synest ikke noe serligt om den vingen, men det er jo smak og behag
hamansen Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 M-tech 2 vinge funker på cab Og OZ Futura er ihvertfall ikke feil Her er den jeg hadde i fjor sommer med m-tech2 vinge og 9x16 og 10,5x17 OZ Futura på enig, må kjøre hele løpet ut hvis det blir mtech2:) Har sett på tråden om bilen, vanvittig tøff sak!!
hamansen Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 dette kommer helt sikkert til og bli eit kjempe fint og bra e30 prosjekt, skal følge med her men jeg synest ikke noe serligt om den vingen, men det er jo smak og behag Ja håpejo sluttresultatet blir bra:) Nei, det er jo heldigvis smak og behag ang den vingen
hamansen Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 Fikk has på en mtech2 front på ebay idag, så det går stadig fremover her:) Funderer på å få tak i gule hovedlykter og tåkelys, for å prøve det.. Noen meninger om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå