Gå til innhold

Hamansen`s 89mod 325i Cab M50/RotrexC38/Mtech2++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke gjort en dritt med bilen på mange mnd nå pga oppussing av hus, og en høygravid samboer :-)

Har derimot fått en kar til å ta på seg karosseriarbeidet på bilen, skal tas nå i høst :-) Har og bestilt en haug med deler fra Koed idag..update på dette kommer når pakken er åpnet, og lagt ut over garasjegulvet :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er det meste av deler på plass..blir vel bestillt mye skruer o.l nytt underveis i monteringen :-)

2v10p9576veo43hz26l4.jpg

Skal få kobla opp varmepumpe i garasjen nå til helga, så¨da er alt lagt til rette for mye "kvalitetstid" i garasjen i vinter :mrgreen:

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Lakka motorrommet idag..:)

Har og montert ihopen fjærbeina, og montert disse på bilen, fikk en haug med skruer fra GS idag, så kan montere div småsnacks som egentlig ikke vises..

t0p9eyuxyk6ab8wvwagd.jpg

Skulle montere bakstellet her om dagen..men det viste seg å være lettere sagt enn gjort!

Ene brua var 3cm "skeiv".. dvs at foringer og hjullager må presses ut igjen.

Er jo veldig forståelig at traversen som sto på var helt rævkjørt når jeg ser hvordan broa var..

Har fått tak i "ny" bro, så må sandblåses osv osv..

Forøvrig HÆRLIG å stå inne i 22+ å skru, mens det snøøør ute :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Er det tilfeldigvis noen som har liggende overgang for el nettet i bilen, og til m50? Evt noen som kan lage noe slikt? Hadde ikke så lyst til begynne å klippe å lodde i de jeg har, hvis man en gang skulle finne på å sette en annen motor under huven..

Skrevet
Er det radiator fra E36 som er best å bruke siden jeg skal ha m50 motor?

Forøvrig oppdatert innkjøpsliste i første post..

Du burde kjøpe E36 325 radiator, den største typen. Og elvifteopplegg på dette.

Er det tilfeldigvis noen som har liggende overgang for el nettet i bilen, og til m50? Evt noen som kan lage noe slikt? Hadde ikke så lyst til begynne å klippe å lodde i de jeg har, hvis man en gang skulle finne på å sette en annen motor under huven..

Overgang får du kjøpt hos Treehouse Racing.

Ikke billig, men alternativ til å ikke lage selv.

Om du skulle lage det selv (det gjorde jeg), så skaff et stikk fra karroserisiden til en E36/E34 med M50 og stikket til en M20 motor.

-BilBruker

Skrevet
Er det radiator fra E36 som er best å bruke siden jeg skal ha m50 motor?

Forøvrig oppdatert innkjøpsliste i første post..

Du burde kjøpe E36 325 radiator, den største typen. Og elvifteopplegg på dette.

Overgang får du kjøpt hos Treehouse Racing.

Ikke billig, men alternativ til å ikke lage selv.

Om du skulle lage det selv (det gjorde jeg), så skaff et stikk fra karroserisiden til en E36/E34 med M50 og stikket til en M20 motor.

-BilBruker

Er det flere typer til 325i, siden du sier den største? Har fått tak i en som vistnok skal være fra 325i E36..

Holy fuck! De vet å ta seg betalt!! :lol:

Tror jeg går for ditt andre forslag da..:-) Takk :mrgreen:

Skrevet

Er det flere typer til 325i, siden du sier den største? Har fått tak i en som vistnok skal være fra 325i E36..

Holy fuck! De vet å ta seg betalt!! :lol:

Tror jeg går for ditt andre forslag da..:-) Takk :mrgreen:

Ja, det finnes flere typer. Jeg har en fra E36 325 automat med klima noe noe.. Var visst den største typen fikk jeg høre, men så lenge den er fra 325 går det vell greit.

Skal du ha noe mere kjøling uten å kappe, så blir det S50 radiator, men da må du ha en ekstern vanntank til motoren ala E30M3.

Og ja, Treehouse Racing tar seg GODT betalt for den der! :lol:

Skrevet

Du må jo ikke klippe pluggen i bilen. Du klipper pluggen på motoren og lodder på pluggen som stod på den gamle motoren. :)

Skrevet

Du må jo ikke klippe pluggen i bilen. Du klipper pluggen på motoren og lodder på pluggen som stod på den gamle motoren. :)

Blir nok å gjøre det slik ja :-)

Skrevet

Var på Biltema å kjøpte meg luftmeisel til den enorme summen av 138kr, og den gjorde kort prosess med restene av godset til traversforingene som sto fast i karosseriet :-) Har fått smurt på et siste strøk med lakk under, så nå er det klart for å hive opp bakstillinga, slik at jeg kan montere på hjulene, og fjerne bukkene som bilen har stått på siden Juli 2011.. Gleder meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...