Kalle66 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 nå må du nok legge deg du må rekne med spenningstapet og viss du har for tynn kabel for tynn kabel = høyere motstand = spenningstap = forsterkeren trekker mer strøm for å følge opp for spenningstapet edit: og effekttapet i forsterkeren seff, går mye til oppvarming og vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 All effekt bruken går på hovedsikkringen Blir vell: I= P/U ? Så vet du hvor stor sikkring du trenger. Hvis ikke så legger jeg meg hvertfall stemmer ikke helt d der da men og d er fordi mange amper er overspessa, er utrolig mange faktorer gitt, men d gidder jeg rett og slett ikke forklare nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 nå må du nok legge deg du må rekne med spenningstapet og viss du har for tynn kabel for tynn kabel = høyere motstand = spenningstap = forsterkeren trekker mer strøm for å følge opp for spenningstapet edit: og effekttapet i forsterkeren seff, går mye til oppvarming og vettu I så fall... Natta ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 ingen som tenker på at man kan laste ned en forsterker da? ikke minst brokoble den? nei sikringen er ikke en riktig induksjon på hva den trekker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalle66 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 så sant, så sant. men husk at du ikkje kan gå ut i fra oppgitte watt på alle forsterkere heller, så eg holder meg fortsatt til sikringen - eventuelt vanlig 4ohms last. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Pff du kan regne ut alt, og om nødvendig plusse på eller omvendt Men følger det med 80A sikkring i settet med 21mm^2 så er det fordi dette egner seg best ville jeg da si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 så sant, så sant.men husk at du ikkje kan gå ut i fra oppgitte watt på alle forsterkere heller, så eg holder meg fortsatt til sikringen - eventuelt vanlig 4ohms last. Oppgitte watt er ikke helt på tryne om d er seriøs forsterker, som feks dem jeg bruker, bl,a genesis.Men d er jo riktig, er ikke altid watten man kan gå etter, men jeg går ette hvor stor kabel man har, man sikrer ikke den med en større sikring en hva kabelen tåler, er mange tabeller men jeg bruker EMMA sin da jeg må gå etter hva som er godkjent i konkurranse sammenheng. der er d nøye utregnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Pff du kan regne ut alt, og om nødvendig plusse på eller omvendt Men følger det med 80A sikkring i settet med 21mm^2 så er det fordi dette egner seg best ville jeg da si Så du mener d du at dem som selger sånne kit vet best? Bare så du vet d, så er d også mange måter å regne ut ting på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalle66 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Klart, men så er det ikkje alle som har forsterkerer som er tiltenkt konkuransebruk, verken på oppgitte watt, pris eller lydkvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalle66 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Pff du kan regne ut alt, og om nødvendig plusse på eller omvendt Men følger det med 80A sikkring i settet med 21mm^2 så er det fordi dette egner seg best ville jeg da si Så du mener d du at dem som selger sånne kit vet best? Det blir jo solgt alkohol på bensinstasjoner i utlandet og, uten at det egner seg best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Klart, men så er det ikkje alle som har forsterkerer som er tiltenkt konkuransebruk, verken på oppgitte watt, pris eller lydkvalitet nei d er d ikke, men alt henger sammen vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Pff du kan regne ut alt, og om nødvendig plusse på eller omvendt Men følger det med 80A sikkring i settet med 21mm^2 så er det fordi dette egner seg best ville jeg da si Så du mener d du at dem som selger sånne kit vet best? Det blir jo solgt alkohol på bensinstasjoner i utlandet og, uten at det egner seg best ja nemlig,, så man kan ikke stole blindt på selgere heller vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Men nå tror jeg at vi må la tråden være litt i fred blir vel litt mye offtopic dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalle66 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 sant nok, leggetid er det og natta folkz =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå