Gå til innhold

Trekke kabler til sub i e34 (Nytt SPM)


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal snart trekke kabler til sub i bilen min, e34 sedan, og lurer på om det er noen som vet om det finnes en spesielt lett vei å trekke dem? Eller noen som har tips :)

Lurer også på hvor jeg bør frå kablene fram til batteriet, tenkte jeg måtte kanskje finne ut hvor ledningene til speedo går så jeg kan få den gjennom der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lagt strømmen på høyre side, skal være en gummi plugg i torpedo veggen under panserlåsen. har også løsnet teppe og lagt kablene under der. Signal kabelen har jeg lagt på venstre side, tok av det dekselet som sitter under rattet og trekt den ned under kick panelet og tilslutt under teppet. Dette er litt jobb, men er ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tips!

legg power på høyre side under teppe hvis du tar vekk dørlister går det greit å få kablen ned.

Legg signal kabler i mitten av bilen

høytaler kabler legger du også i mitten

Ville ikke lagt signal på venstre side masse strømkabler der og mulig støykilde.

Mvh

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har signal kablene på venstre siden, men har ikke noe støy, de strømkablene der er stort sett til taklyset og sentrallåsen, så går ikke mye strøm der. Er mye mindre jobb å legge de der enn i midten. Må vel ut med seter og sånt for å legge de under teppet i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har signal kablene på venstre siden, men har ikke noe støy, de strømkablene der er stort sett til taklyset og sentrallåsen, så går ikke mye strøm der. Er mye mindre jobb å legge de der enn i midten. Må vel ut med seter og sånt for å legge de under teppet i midten.

men så mye mer ryddig d blir da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok ikke til å ha de i midten. Men greit nok, hvor jeg legger ledningen er ikke så stort problem lengre, men nå lurer jeg på hvor jeg ska få strømkabel gjennom torpedoveggen. Har sett at det er en liten gummimuffe bak /under sikringsboksen som det kommer en ledning og 3 gjennom, er dette plassen jeg må trekke gjennom? Og for å komme skikkelig til, må jeg fjerne sikringsboksen litt, eller får jeg det til om jeg trekker fra innsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok ikke til å ha de i midten. Men greit nok, hvor jeg legger ledningen er ikke så stort problem lengre, men nå lurer jeg på hvor jeg ska få strømkabel gjennom torpedoveggen. Har sett at det er en liten gummimuffe bak /under sikringsboksen som det kommer en ledning og 3 gjennom, er dette plassen jeg må trekke gjennom? Og for å komme skikkelig til, må jeg fjerne sikringsboksen litt, eller får jeg det til om jeg trekker fra innsiden?

hvorfor trekker du ikke stømkabelen på høyre side? er jo på den siden batteriet er også........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor trekker du ikke stømkabelen på høyre side? er jo på den siden batteriet er også........................

Når sa jeg at jeg ikke skal ha den på høgre side? Er sannsynligvis den siden jeg kommer til å ha det på, men betyr det at det er en åpning til motorrom gjennom torpedovegg på høgre side da? Poenget her er at jeg må ha et hull gjennom torpedoveggen, og jeg må vite hvor det er og evt. ting jeg må gjøre/passe på. Hvilken side jeg legger ledningen på inni bilen tenker jeg ikke noe på for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker sikkert på den boksen som motorstyringa sitter i, der er det en gummi plugg du kan tre den i gjennom da mener jeg å huske at jeg så den fra hanskerommet. Er litt knotete å komme til, men fikk det til uten å løsne noe annet enn kickpanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker sikkert på den boksen som motorstyringa sitter i, der er det en gummi plugg du kan tre den i gjennom da mener jeg å huske at jeg så den fra hanskerommet. Er litt knotete å komme til, men fikk det til uten å løsne noe annet enn kickpanelet.

Nei, tenker på en jeg så ved sikringsboksen, retning inn mot bilen. Litt nedenfor sikringsboksen.

Men skal jeg kunne se noe fra hanskerommet? Har lite lyst å ha ledningene inn hanskerommet om du forstår :)

Og hvor/hva er kickpanelet? (Vil gjette at det er veggen der man har bena?)

Er veldig ny med bil! Har ikke gjort meg skikkelig kjent med bilen ennå, da jeg ikke har lappen før om to uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikrings boksen er på venstre side, kickpanelet er som du tror ved bena. Ledningen kommer ikke inn i hanskerommet, men rett bak hvis du skjønner, tror du skal få tak i den for å trekke den videre ut med hanskerommet åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt klar over at sikringsboksen er på venstre side :P Ser det ikke som et problem å trekke ledningen fra høgre side av bilen til venstre liksom, men om jeg kommer gjennom på høgre side, så er jo det fint.

Mener du slik at jeg skal på en måte begynne på undersiden av hanskerommet og "jobbe meg" inn/litt oppover mot torpedoveggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sa ved sikringsboksen, da antydet jeg at du mente ved venstre side da sikringsboksen sitter der, noe jeg ser du har fått med deg, så da skjønner du vel hvorfor jeg spurte? ;)

Ang kabelen din, så har du et såkalt lite rom bak boksen til hjerna (styrenheten) blir da rett under frontruta, (du bør da skru av boksen til hjerna for å komme lettere til) der har du en gummiforing du kan få din kabel igjennom, som per erik sier så er d litt knotete, fordi d er trangt, men d går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...