pIMp Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Vurdere å selge min S50B30 motor, komplett med alt som trengs for å skru dette inn i en E30, men hva er dette verdt? Det som eventuelt følger med er: motor girkasse alu radiator stor earls oljekjøler, med slanger og alt som er nødvenig e30 m3 mellomakksel giroverfjøring motorfester osv I korte trekk alt som trengs for å hive motoren i en E30. Jeg kan også bistå kjøper med godkjenning av dette i en E30. Skriver da søknaden og ordner alt papirarbeidet, men kan ikke garantere noen godkjenning. Hva mener folket er en realistisk pris å forlange?
Bauge Racing Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 selg den te meg for 2000 komplett neida .. den e veil verd 20-30 tusen veil .. e veil det dei ligg te salgs for andre plasser ...
Hawkon88 Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Har du hjerne, og dokumentert kmstand også, ville jeg sagt over 30, forutsatt at kmstand er noe fornuftig.
M3 Yngve Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Er ikke "lett" å få "gamle" priser for ting om dagen. Å etter at det mysser av M3 E36er fra England om dagen, blir prisene pressa. Så er det litt finans krise oss bil folket også. Men sånn det er nevnt, burde en sånn "E30" S50 pakke ligge på rundt 30K.
oddis Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Alu radiator, Earl oljekjøler inkl trykkslanger og nipler og E30 M3 mellomaksling koster flesk. BOLT ON motor er verdt minst 40k. Ting koster penger når man driver med custom... jeg forsto det ikke før jeg begynte selv, men kronene spruter ut av lommeboka.
Lars89 Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Er det bare å putte rett inn i E30 med fester osv burde det ikke være et problem å få 40 000 inkl. hjelp til godkjenning
Hawkon88 Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Alu radiator, Earl oljekjøler inkl trykkslanger og nipler og E30 M3 mellomaksling koster flesk. BOLT ON motor er verdt minst 40k. Ting koster penger når man driver med custom... jeg forsto det ikke før jeg begynte selv, men kronene spruter ut av lommeboka. På sett og vis enig med deg, men sammenlignet med hvor mye annet enn får for 40k,- så stiller jeg meg mer skeptisk. En får ganske mange holdbare turbo hk av en m20/m30 for 40 000 og. I tillegg så er det jo også mulig å sette i en s38 dersom merkostnaden for en s50 blir vurdert som for høy. Så han har jo ikke monopol på muligheter til å få mye holdbar effekt i en e30 da.. Kjøperne velger nok alltid det alternativet de føler gir dem mest holdbare hk pr krone.
Øyvind L. Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Disse motorene er blitt noe billiger den siste tiden siden S54 motoren begynner å bli tilgjenelig på bruktmarkedet. Vil tro du bør få 30-35 tusen for den hvis den er i god stand. Man får S50B32 med girkasse for rett over 40 tusen...
oddis Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 En S50B30 BOLT ON (merk mine ord) drivpakke til 40 000kr er et omtrent idiotsikkert konsept med tanke på holdbarhet og driftsikkerhet kontra en M20 turbo, som til 40k, ikke er spesielt holdbar. Jeg tror flere av dere ikke tenker over at vi snakker om BOLT ON motorpakker her, som gir mye effekt orginalt, mye! Bare det å kjippe en S50 som er tatt ut fra en E36 og spenne den opp i bukken, bytte alle deler som må byttes, modde enten innsug eller bytte ut bremsekraftforsterker, bygge om vannslanger, skaffe overganger til oljekjølerbygging, skaffe radiator og ikke minst modifisere grenrørene til å gå klar av travers, stabstag, torpedovegg og av foringssatsen i bakkant av bærebrua. Ikke gjort i en fei, og skal du kjøpe ferdig ebay grenrør koster disse fort over 4k ferdig på trappa, ennå disse også må bøyes noe. Ting er ikke like opplagt som på papiret, jeg lover. Jeg trodde nemlig også det, da jeg hadde handlet min S50.. Jeg gjentar, elvifte, alu radiator, og spesielt et earls oljekjølerkit, samt e30 m3 mellomaksling -det koster penger! Skulle likt å sett noen satt opp et regnestykke som motbeviser mine påstander, for jeg kan gjerne sette opp et, ut fra egen erfaring.
pIMp Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 Takk for svar folkens, som nevnt vurdere jeg kun å selge. Hadde jo håpet at det var litt mere verdt, menn det er veldig greit å få en realistisk sum å forholde seg til. Da blir det å gå i tenkeboksen igjen og vurdere om det er verdt å tape masse penger for å skru hele vinteren
hylle Skrevet Oktober 25, 2009 Skrevet Oktober 25, 2009 Må ikke ta ut s50 motoren av e30en din da!! det er galskap! den er jo regga med den motoren!
pIMp Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2009 Må ikke ta ut s50 motoren av e30en din da!! det er galskap! den er jo regga med den motoren! Slapp av den vil eventuelt bli regget med ny motor også
jorg1s1 Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Dette MÅ vel være verdt over 40 lapper! Hadde i hvertfall vært villig til å gi det selv, om jeg hadde hatt planer om et E30 S50 prosjekt. Men det kommer jo litt ann på motorens tilstand også da.
Øyvind L. Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Du kan godt mene at det er verdt over 40 tusen, men tviler på at noen betaler det siden folk nesten ALLTID bygger budsjett bygg.. Hvorfor bruker dere masse penger på alu radiator når E36m3 radiator passer rett i? Den kjøler godt nok. På min har jeg radiator ifra en 324d og den gjør jobben kjempe bra. Kostet et par poser med tommflaser brukt. En seriøs E30 tilpasset S50 koster mere enn 40000 ferdig satt i. M50 bunnpanne er den enkle og billige måten å gjøre det på og den bunnpannen er ikke spesielt bra heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå