MikaelR Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Syns pris på deler e alt før høy.. en førnuftig pris på en sånn hær motor vill ha vært rundt 15 000.. e jo tross alt en gammel motor fra en type bil som vanligvis blir brukt hardt.. å denne overprisinga av deler gjør jo at bil som hobby tar liv av en vanlig man"s økonomi! Å kem som e så dum å kjøp en motor før 40 000kr når du får en hel bil før samme pris.. Som han M3 yngve sier.. "gamle prisa" Herregud., Dette bolton i en e30 koster mye mer enn du tror.., Typisk slike tatere som ikke bygger selv som kommer med slike homofile kommentarer som du gjør her.. Selvom du kjøper en hel m3 i england for 40.000 er du fortsatt ganske langt borte fra å ha det i en e30.. Prøv selv du sjef.. ånei..... IDIOT!!!! Å kall noen tater å homofil??? Å foresten så skrur æ på MYE råere å mer skjeldne bil enn dæ!! å se litt rundt ka du får før den pris når det kommer til motorer
R Andersen Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Da avslutter vi skitkastingen, ellers blir tråden stengt.
Trond.S Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Er enig med deg at med E36 kjøler plassert under radiator så vil den kjøle ganske dårlig. E30M3/325i kjøler mere enn godt nok når den er plassert på original plass..Min radiator: Åssen radiator er det der? E28 M6 eller kanskje e24 M6? Brukte e28 535 radiator og den ble litt i varmeste laget nå man kjørte mye sidelengs i varmt sommervær. Jeg hadde samme oljekjøler som deg og den ble litt i dårligeste laget. Kjøpte en 30 rader fra Kimmit som jeg monterte rett bak nyrene og da ble det bra. Var oppe i 115 grader ved verste herjinga. Holder med mr HenrikE30+ når det kommer til kjøling, er ikke der jeg skal spare på kronene når jeg bygger neste bil til kosekjøring på bane. Hilsen Trond
Øyvind L. Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Er enig med deg at med E36 kjøler plassert under radiator så vil den kjøle ganske dårlig. E30M3/325i kjøler mere enn godt nok når den er plassert på original plass..Min radiator: Åssen radiator er det der? E28 M6 eller kanskje e24 M6? Brukte e28 535 radiator og den ble litt i varmeste laget nå man kjørte mye sidelengs i varmt sommervær. Jeg hadde samme oljekjøler som deg og den ble litt i dårligeste laget. Kjøpte en 30 rader fra Kimmit som jeg monterte rett bak nyrene og da ble det bra. Var oppe i 115 grader ved verste herjinga. Holder med mr HenrikE30+ når det kommer til kjøling, er ikke der jeg skal spare på kronene når jeg bygger neste bil til kosekjøring på bane. Hilsen Trond Tror min radiator stammer ifra en e23 745i. Den sto i når jeg kjøpte bilen. Å ligge sidelengs gir vel ikke den mest optimale kjølingen. Du brude kansje hatt oljekjøleren hengede på siden under døra.
hylle Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Syns pris på deler e alt før høy.. en førnuftig pris på en sånn hær motor vill ha vært rundt 15 000.. e jo tross alt en gammel motor fra en type bil som vanligvis blir brukt hardt.. å denne overprisinga av deler gjør jo at bil som hobby tar liv av en vanlig man"s økonomi! Å kem som e så dum å kjøp en motor før 40 000kr når du får en hel bil før samme pris.. Som han M3 yngve sier.. "gamle prisa" Herregud., Dette bolton i en e30 koster mye mer enn du tror.., Typisk slike tatere som ikke bygger selv som kommer med slike homofile kommentarer som du gjør her.. Selvom du kjøper en hel m3 i england for 40.000 er du fortsatt ganske langt borte fra å ha det i en e30.. Prøv selv du sjef.. ånei..... IDIOT!!!! Å kall noen tater å homofil??? Å foresten så skrur æ på MYE råere å mer skjeldne bil enn dæ!! å se litt rundt ka du får før den pris når det kommer til motorer Åja.., Siden du mener et e30 s50 bolton kit ikke er verdt mer enn 15.000, siden du bare kan kjøpe en engelsk e36 m3 og tro at alt er iorden.,. For 40.000,- burde vel du klare å få tak i et romskip motor??.... 2 ting burde du lære deg., nr1. BOLT-ON. nr.2 Det koster å bygge bil.
Øystein E30 M3 Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Jeg skal ikke legge meg så veldig opp i denne diskusjonen, i og med at jeg ikke har erfaring med slike bygg selv. Men JEG ville heller kjøpt den S38B38èn ferdig tilpasset E30, som også har prisantydning 40.000,- Men 30-35.000,- burde vell gå greit, selv om vi er inni en litt treg salgsperiode.
MikaelR Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Syns pris på deler e alt før høy.. en førnuftig pris på en sånn hær motor vill ha vært rundt 15 000.. e jo tross alt en gammel motor fra en type bil som vanligvis blir brukt hardt.. å denne overprisinga av deler gjør jo at bil som hobby tar liv av en vanlig man"s økonomi! Å kem som e så dum å kjøp en motor før 40 000kr når du får en hel bil før samme pris.. Som han M3 yngve sier.. "gamle prisa" Herregud., Dette bolton i en e30 koster mye mer enn du tror.., Typisk slike tatere som ikke bygger selv som kommer med slike homofile kommentarer som du gjør her.. Selvom du kjøper en hel m3 i england for 40.000 er du fortsatt ganske langt borte fra å ha det i en e30.. Prøv selv du sjef.. ånei..... IDIOT!!!! Å kall noen tater å homofil??? Å foresten så skrur æ på MYE råere å mer skjeldne bil enn dæ!! å se litt rundt ka du får før den pris når det kommer til motorer Åja.., Siden du mener et e30 s50 bolton kit ikke er verdt mer enn 15.000, siden du bare kan kjøpe en engelsk e36 m3 og tro at alt er iorden.,. For 40.000,- burde vel du klare å få tak i et romskip motor??.... 2 ting burde du lære deg., nr1. BOLT-ON. nr.2 Det koster å bygge bil. Ro dæ ned.. du tar jo helt av!
Trond.S Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Tror min radiator stammer ifra en e23 745i. Den sto i når jeg kjøpte bilen. Å ligge sidelengs gir vel ikke den mest optimale kjølingen. Du burde kanskje hatt oljekjøleren hengende på siden under døra. 745i er det ja. Den er jo litt tjukkere enn 535 jeg hadde. Haha.. tror takmontering etter værhane-prinsippet så kjølerne alltid står i fartsretning er veien å gå jeg Også en kommentar til det som egentlig var spørgesmålet her. Tror 40.000kr er en realistisk pris selv om det er billig i forhold til hva det koster å tilpasse selv. Vanskelig å se det på forhånd eller om man bare liker å lure seg selv (det gjør jeg:lol:). Takket være denne egenskapen til å lure seg selv trill rundt som så mange har i dette landet har vi fått utrolig mye gromme bilbygg her Hilsen Trond
Alecken Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Jeg skal ikke legge meg så veldig opp i denne diskusjonen, i og med at jeg ikke har erfaring med slike bygg selv. Men JEG ville heller kjøpt den S38B38èn ferdig tilpasset E30, som også har prisantydning 40.000,-Men 30-35.000,- burde vell gå greit, selv om vi er inni en litt treg salgsperiode. Enig. Men vis du tenker på Christian Thune sin gikk den for enda mer og er nå solgt. Vil ikke si hva jeg måtte gi for komplett S38B38 ferdig tilpasset på det meste, men det var hvertfall ikke over 40 000. Men det er klart km-stand og papirer også vil ha en stor betydning for verdi. Det er uansett ikke SÅ dyrt å tilpasse en slik motor på motorfester, girkasse travers, ledningsnett, kjølesystem + div dersom man kan skru litt og produsere litt selv.
Larsiaman Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 I bunn og grunn er ikke ting verdt mer enn det folk er villig til å gi for det. Markedet og etterspørselen som styrer pris og prisen blir deretter. Egentlig ikke mer å si om den saken
jorg1s1 Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Sant det, Larsiaman. Men tror han skal klare å få 40 lapper for et S50 bolt-on kit til E30. Om jeg skulle startet et slikt prosjekt selv, hadde i hvertfall jeg vært villig til å gi det.
Øyvind L. Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 I bunn og grunn er ikke ting verdt mer enn det folk er villig til å gi for det.Markedet og etterspørselen som styrer pris og prisen blir deretter. Egentlig ikke mer å si om den saken Akkurat det som er poenget mitt. Den er verdt 40 000, men folk er ikke villige til å betale det lenger desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå