Sungam Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 Har kjøpt meg et HID kit for en liten stund tilbake men har ikke hadt noe tid til å installere det før nå, men så er det noen ting jeg lurer på. Har sett på noen guider men er noen ting jeg føler jeg fremdeles ikke får svar på. Her er et bilde av det jeg har 1. Ringen som er i nr. 2 skal så vidt jeg vet være mellom pæra og nippelen (eller hva det nå hete, iaf den som gjør det tettere inn til pæra) altså rundt de to kablene der, men det er da ikke mulig å tre den inn på noen av sidene fordi den har et for lite hull så da tenker jeg at jeg bare skal klippe en liten sprekke i den og tre den innpå kablene. Det regner jeg med går gret, men er det noen spess plass dere kan anbefale å klippe? 2. I sirkel nr. 1 skal jeg vel bare borre på baksiden å fjernet alt av innmat untatt den sølv ringen i sirkel nr. 2 3. I sirkel nr. 3 er det vell tilførslen til Belasten regner jeg med, men skal den barre stappes nedi nåværende tilførsel? altså den som vae plugget i dingsen i sirkel nr. 1 ? Eller må denne kobles til batteriet? (regner med at ikke det er tilfelle for da blir det lite bryterfunksjon på dette lyset. Så når jeg skal plugge i de kablene i nåværende tilførsel, må jeg vell dra ut kablene fra den derre nippelen? eller er det mulig å gjøre det på en annen måte, vist ikke synest jeg at det var ganske idiotisk at de kablene var tredd igjennom nippelen sammen med pæra. Jaja med min fantastiske evne til å forklare meget dårlig, så håper jeg at dere forsto hva jeg mente. Så vist det er noe dere lurer på, som var litt uklart eller lignede så spørr i vei! Kunne sikkert ha fått det til, men jeg hater å feile og prøve vist ditten og datten ryker og jeg må skaffe nye deler etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 Nr3, er tilførselen til ballasten ja... den plugges til i pluggen som er festet på den orginale pæra. Når jeg satt i xenon i grøftelysa mine, så freste jeg ut et rundt hull på siden av den plastpluggen.. Dette hullet var passe stort sånn at gumminippelen passet inn der og gjorde det tett.. da har du bare koblingene som skal på ballasten utenfor!! Også har du pæra og de to lederne med kabelsko inni pluggen, er ikke værre enn det egentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 Dette er til E46? Nr 1 og 2 tar du vare på til evt tilbakeføring til org. lys. Ledning 3/7 trenger du ikke. Kobler originalstikket rett i balasten og 5 til 6. Fr kjøpt ferdig holder bl.a her, men finnes på ebay også http://www.megalys.no/ds_product_info.php/cPath/26_38/products_id/57 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Dette er til E46? yupp stemmer det. Nr 1 og 2 tar du vare på til evt tilbakeføring til org. lys. Joda kunne vel ha gjort det men, har lyst til å montere i dag Og jeg renger med jeg ikke kommer til å gå tilbake til org lys. Hmmm, er det egentlig helt lov å gjøre om til xenon uten å få det registrert? Ledning 3/7 trenger du ikke. Kobler originalstikket rett i balasten og 5 til 6. Det var ikke dumt, spørs bare om legned på bakelen kommer langt nokk til der jeg evt må feste balasten. Vet ikke hvor jeg skal få festet den balasten enda heller så kom gjerne med tips der også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 27, 2009 Share Skrevet Oktober 27, 2009 Ikke lov med ettermontert Xenon. Må ha lyktespylere, aut. høydejustering og lykt godkjent for Xenon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2009 hmm ok jaja, så hva gjør dere med det da? Har orginal delene og setter inn den når det blir kontroll ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet November 1, 2009 Forfatter Share Skrevet November 1, 2009 Dette er til E46? Nr 1 og 2 tar du vare på til evt tilbakeføring til org. lys. Ledning 3/7 trenger du ikke. Kobler originalstikket rett i balasten og 5 til 6. Fr kjøpt ferdig holder bl.a her, men finnes på ebay også http://www.megalys.no/ds_product_info.php/cPath/26_38/products_id/57 Uff jeg hørte ikke på deg jeg tenkte det skulle gå greit å modde nåværende lys holder men nei så må vell kjøpe en slik lys holder du linker til, er du sikker på at den passer til mitt kit? da trenger jeg heller ikke å borre eller noe slikt heller? Har ikke lyst til å gå på en ny smell. slik som denne her http://cgi.ebay.com/BMW-E46-black-3-SER ... 27a63b7440 funker den fint? eller slik osm denne http://cgi.ebay.com/XENON-HID-BULB-HOLD ... 2ea882a9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Sånne holdere er universale og skal passe alle kit. Ingen borring, men er rimelig tight fit så må gi det noen forsøk før det sitter skikkelig, evt ta av pakningen. Ditt kit er likt til mitt og de passa på på min, så ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet November 1, 2009 Forfatter Share Skrevet November 1, 2009 da er det bestilt takker for raskt svar Men nå er det ikke noe lys holder eller noe så står i lykten atm, går det bra elelr børr den tettes slik at det ikke kan komme inn støv og lignende? bruker ikke bilen atm uansett men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet November 9, 2009 Forfatter Share Skrevet November 9, 2009 Sånne holdere er universale og skal passe alle kit. Ingen borring, men er rimelig tight fit så må gi det noen forsøk før det sitter skikkelig, evt ta av pakningen.Ditt kit er likt til mitt og de passa på på min, så ja Hadde du problemer med å få igjennom tettnippelen som er rundt kablene? altså igjennom pæreholderen (hva er egentlig navne på det?) før jeg drar sundt noe kune jeg like så godt spørre om tips, tok du bare å dro den igjennom med litt lirking og litt makt? for du fjernet vell ikke tettnippelen? Og jeg ser ikke helt poenget med tettnippelen lengere heller, for den holderen er ikk tett, den har hull på siden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Fikk fikset det med nippelen gikk greit det. Men nå har jeg møtt på noen andre problemer, den nåvæerende tilførsel fra bilen som skal gå til balasten går ikke helt på balasten, det blir ikke slik klikk at den sitter godt fast. Så jeg må endten teipe den fast med vulk teil og evt stripse eller så må jeg begynne med litt lodding, men vi får se. Men jeg ville teste lyset bare for å se hvordan det kommer til å bli, og det som skremte meg var at lyset blenna veldig mye når jeg så på, og da sto jeg og var ganske nær bilen. Så jeg kan se for meg at folk ikke kan se en dritt når jeg komme litt lengere unna pluss at de kommer litt lengere ned? Er det slik til dere også eller har jeg ikke fått satt inn pæra på skikkelig vis? Har ikke så veldig lyst til å kjører rundt og blende alle sammen, veit hvor irriterende det er når andre gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Har du ikke linselys vil det blende endel ja, spesielt ved våt veg. Kan være litt knot å få pæra riktig i. Er en tapp som skal nedi et spor. Er den ikke det sitter pære skeivt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet November 20, 2009 Forfatter Share Skrevet November 20, 2009 Hmm hva er linselys? men har sikkert ikke det Og etter jeg satte inn de nye pærene med de nye holderene har det begynt å dogge litt i lykta likte ikke helt det, men får se hva jeg får gjort. Og en annen ting er at når jeg skrur på tenningen så er det ikke altid begge lysene slår seg på, kan hende jeg må vri om tenninga liksom 5 ganger før begge lysene kommer på, er dette normalt? og hva kan jeg evt gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Dette er linselys Ang det med at de ikke skrur seg på: prøv å bytt side på pærene og balastene og se om problemet flytter på seg. Kan være en pære eller balast som kødder med deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sungam Skrevet November 25, 2009 Forfatter Share Skrevet November 25, 2009 Takk for svar igjenn! Nei har desverre ikke det og jeg trur det er det som er problemet ja at jeg mangler linselys. Det lyser veldig mye over og rundt der det skarpeste lyset er, og det er engetlig kunn det skarpeste lyset man ser bak rattet men når man kommer imot ser man veldig godt det lyset som lyser "tilovers" Dette var meget kjedelig, har ikke lyst til å ha en bil som blenner så mye og at alle biler skal blinke til meg som om jeg har på langlys. Og disse linselysene må jeg vel betale ganske så grovt for regner jeg med? Blir vel nødt til å gå tilbake til normal lys igjenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå