Gå til innhold

er dsc/antiskrens standard pa e39?


jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Er det ikke ASC du har (Anti-spinn) som standard på din 1998?

På nyere E39 er DSC standard, hvilket i tillegg til antispinn også innebærer at den korrigerer hjulhastighetene dersom du får skrens i sving. Dette siste systemet finnes det i tillegg flere generasjoner av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle girer i ett sett ved norsk kjøring iallefall...

Jeg kjørte omtrent 180.000 km med min gamle TDS og har ca 120.000 km bak rattet på den jeg har nå, og har ikke hatt noe særlig trøbbel annet enn "vanlig småtteri" motormessig på noen av dem.

På TDSen revnet turboslangen en gang jeg kjørte litt for fort litt for lenge, og jeg måtte bytte alle rør og greier imellom dieseltanken og motoren (inkl dyser) etter at den frøs på kaia en gang den sto parkert og kondensen ikke ville bli borte i etterkant. -Også knertet jeg en girkasse...

Den jeg har nå (D) har jeg hatt inne for "dyse-etterstramming" siden den stanga som sitter over dysene hadde løsnet på #6 og det rant diesel nedover blokken og under bilen.

Ingen av disse motortingene anser jeg som noen store saker og jeg ser med andre ord heller ingen stor kvalitetsforskjell på selve motoren på de enda, men heier på 163hk på grunn av et mer balansert oppsett i forholdet motor/girkasse, - i tillegg til et bedre bunndrag, sterkere girkasse og at summa sumarum det er en nyere bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dsc er kjempegreit å ha! riktignok hadde jeg ikke brukt for dette der jeg bor! men de gangene jeg kjørte over fjellet var den gullegod! piggfritt 17" på vekslene is, snø og bart! Ganske skummet til tider!

Fantastisk program som gjorde kjøringen nesten til en lek ;), den rettet seg selv og klorte seg i svingene!

Dette var da dsc III.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor viktig er det å ha DSC på norsk vinterføre? (Dama kjører også bilen)

Er ikke så viktig i det hele tatt, men det er jo en hendig hjelpe/sikkerhetsinnretning dersom det skulle holde på å gå galt. Vanlig anti-spinn holder lenge til vanlig bruk så lenge man bruker hodet når man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor viktig er det å ha DSC på norsk vinterføre? (Dama kjører også bilen)

Er ikke så viktig i det hele tatt, men det er jo en hendig hjelpe/sikkerhetsinnretning dersom det skulle holde på å gå galt. Vanlig anti-spinn holder lenge til vanlig bruk så lenge man bruker hodet når man kjører.

Jeg støtter dette utsagnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ASC du har (Anti-spinn) som standard på din 1998?

På nyere E39 er DSC standard, hvilket i tillegg til antispinn også innebærer at den korrigerer hjulhastighetene dersom du får skrens i sving. Dette siste systemet finnes det i tillegg flere generasjoner av...

DSC er ikke standard på nyere E39 heller, men det ligger der som extrautstyr.

Jeg har kun ASC på min 2001 530DAT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...