jensemann23 Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 feks 525tds 98 mod,og hvordan er den i forhold til nyere dsc system? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 Er det ikke ASC du har (Anti-spinn) som standard på din 1998? På nyere E39 er DSC standard, hvilket i tillegg til antispinn også innebærer at den korrigerer hjulhastighetene dersom du får skrens i sving. Dette siste systemet finnes det i tillegg flere generasjoner av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 jeg har ikke e39.lurer pa a skaffe meg en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 Hvis du har råd og mulighet vil jeg anbefale deg å kjøpe en E39 med den nye 2,5 motoren (sen 2001-->). Kjempeforskjell på 143 og 163 oppsettet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Det er vel den evige diskusjonen. Folk flest sier at den gamle sekseren er mye mer holdbar og solid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Oktober 27, 2009 Share Skrevet Oktober 27, 2009 Den gamle girer i ett sett ved norsk kjøring iallefall... Jeg kjørte omtrent 180.000 km med min gamle TDS og har ca 120.000 km bak rattet på den jeg har nå, og har ikke hatt noe særlig trøbbel annet enn "vanlig småtteri" motormessig på noen av dem. På TDSen revnet turboslangen en gang jeg kjørte litt for fort litt for lenge, og jeg måtte bytte alle rør og greier imellom dieseltanken og motoren (inkl dyser) etter at den frøs på kaia en gang den sto parkert og kondensen ikke ville bli borte i etterkant. -Også knertet jeg en girkasse... Den jeg har nå (D) har jeg hatt inne for "dyse-etterstramming" siden den stanga som sitter over dysene hadde løsnet på #6 og det rant diesel nedover blokken og under bilen. Ingen av disse motortingene anser jeg som noen store saker og jeg ser med andre ord heller ingen stor kvalitetsforskjell på selve motoren på de enda, men heier på 163hk på grunn av et mer balansert oppsett i forholdet motor/girkasse, - i tillegg til et bedre bunndrag, sterkere girkasse og at summa sumarum det er en nyere bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Hvor viktig er det å ha DSC på norsk vinterføre? (Dama kjører også bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 dsc er kjempegreit å ha! riktignok hadde jeg ikke brukt for dette der jeg bor! men de gangene jeg kjørte over fjellet var den gullegod! piggfritt 17" på vekslene is, snø og bart! Ganske skummet til tider! Fantastisk program som gjorde kjøringen nesten til en lek , den rettet seg selv og klorte seg i svingene! Dette var da dsc III. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Hvor viktig er det å ha DSC på norsk vinterføre? (Dama kjører også bilen) Er ikke så viktig i det hele tatt, men det er jo en hendig hjelpe/sikkerhetsinnretning dersom det skulle holde på å gå galt. Vanlig anti-spinn holder lenge til vanlig bruk så lenge man bruker hodet når man kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune82 Skrevet Oktober 29, 2009 Share Skrevet Oktober 29, 2009 Den opplevde forskjellen er vel først og fremst at ved understyring vil DSC jobbe for å rette opp, mens ASC vil ikke gjøre noe som helst. Der må du gi gass for å få en bakhjulsskrens ASC'en så henter inn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 30, 2009 Share Skrevet Oktober 30, 2009 Hvor viktig er det å ha DSC på norsk vinterføre? (Dama kjører også bilen) Er ikke så viktig i det hele tatt, men det er jo en hendig hjelpe/sikkerhetsinnretning dersom det skulle holde på å gå galt. Vanlig anti-spinn holder lenge til vanlig bruk så lenge man bruker hodet når man kjører. Jeg støtter dette utsagnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Er det ikke ASC du har (Anti-spinn) som standard på din 1998?På nyere E39 er DSC standard, hvilket i tillegg til antispinn også innebærer at den korrigerer hjulhastighetene dersom du får skrens i sving. Dette siste systemet finnes det i tillegg flere generasjoner av... DSC er ikke standard på nyere E39 heller, men det ligger der som extrautstyr. Jeg har kun ASC på min 2001 530DAT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå