Sanux Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 Da fant jeg problemet!! Vannpumpa (som ble bytta for 1 år siden) er herpa til tusen.... Det er en schmiedmann vannpumpe som har gått til H***ETE. plastskovlelen var løsna fra skovelen på en måte, plastikken var blitt så myk at den hadde delte seg i to :/ så nå er ny vannpumpe montert og bilen god å varm igjen :D:D PS: det var ingen ulyder eller noe fra vannpumpa som tilsa at den var ødelagt, fant ut av at den var ødelagt ved å ta av termostathuset og kjenne ned på selve skovelen.
Lars89 Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Bra du fant ut av det! Veldig vanlig problem på M50-serien. Husk å putt inn en med metallskovler nå da Den er fin på tomgang også?
Sanux Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Skrevet Desember 2, 2009 jupp itno problemer so far gir bilen en uke eller to før noe nytt dukker opp xD Bilde av den finfine vannpumpa
Sanux Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 må også nevnes at vannpumpa var 5 mnd gammel da skovelen knakk.... -.-
Rayb Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Som sagt... Jeg tror det er vannpumpen din, prøv å bytt den.Så lufting: På med tenningen og viften på laveste hastighet (da starter det en liten sirkulasjonspumpe) og varmen på 32 grader. Så fyller du kjølevann/frosveske veldig rolig på ekspansjonstanken din med lufteskruen litt åpen, her er det tålmodighet som gjelder! Når du ikke får på mer, kjører du bilen varm og gjentar prosessen helt til du har fått ut all luften og nivået i tanken er bra. !
Sanux Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 hehe så du skreiv det ja, men er vel ikke normalt at en 5 mnd gammel vannpumpe skal bli så ødelagt på 5 måneder? :/
bmw318e46 Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Har samme problem på min 318 e46! Tok netopp av vannpumpa og sjekka den, men den var hel og fin. Termostaten og ekspansjonstanken skal også være byttet for 3 uker siden. Bilen blir varm i følge lampa i dasjen, men blåser kun kaldt. Har prøvd å lufte, men fortsatt ingen varme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå