Gå til innhold

Problemer med og trekke strømkabel bmw e36


 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lagt opp phonokabel på venstre side og har tenkt og legge opp strømkabel på høyre.

Phono gikk greit, men det stoppet helt opp når jeg skal trekke opp strømkabel. Jeg har fjernet div deksel og trekk under "dashbord" både på venstre og høyre side men finner ingen plasser og tre strømkabelen gjennom. Hverken på høyre eller venstre siden. Mulig jeg må bytte plass på kablene, men dette går bra.

Er det noen her som kan gi meg tips om hvor jeg kan tre strømkabelen fra battieret og "gjennom" bilen.

Jeg har borret to hull bak setene for og tre de gjennom til bagasjerom.

Håper jeg får litt hjelp da jeg er ny her på forumet og har kjøpt min første bmw! :P

På forhånd takk.

Mvh

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen på Forumet ! :D

Når eg trakk opp strøm på min 318IS (som har batteriet framme på Høyreside, sett ifra Førerpossisjon = altså passasjersiden) trakk eg den inn i Torpedoveggen på passasjersiden.

"torpedovegge" er der passasjeren har beina på ein måte, viss du fjerner matta og leter litt i metall plata som er mellom motorrommet og coupeen, finner du en liten "runding" som er lett å Slå ut eller bore seg igjennom.

Deretter må du ha en "Propp" som du får kjøpt på dei fleste eletrikker-butikker. Med hull i midten, som først trør strømkabelen igjenoom og deretter setter "proppen" inn i hullet, dette for å verge støy som komme fra motor - inn i coupeen.

Håper dette hjalp, veit det ligger ein tråd her inne på forumet om dette, som og har bilder, men den fant eg ikkje nå.

Lykke til MVH - MFosse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil borre i torpedoveggen kan du enkelt skru ut hanskerommet. Om du nå stikker inn kabelen fra motorrommet og inn det hullet hvor alle andre lednigene går inn så vil du se at kabelen kommer ut bak hanskerommet en plass.

Da slipper du boring og er fort gjort! Gjorde dette selv med min gamle E36, er en stund siden nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, en ting som er myye lettere er å legge kablen under bilen, da syns den ikke heller, å tru meg det virker har gjort det vær gang jeg har koblet opp annlegg, å funker like bra som alt annet, er bare å stripse den fast litt her å der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, en ting som er myye lettere er å legge kablen under bilen, da syns den ikke heller, å tru meg det virker har gjort det vær gang jeg har koblet opp annlegg, å funker like bra som alt annet, er bare å stripse den fast litt her å der

Kan bli intresant hvordan lyden din blir en dag du skraper nedi da.... hvordan få strøm inn igjen da.. Borre høl i hjulbrønn elns? eller drar man kabel langs eksos over bakfanger å inn bakluka? hehehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, en ting som er myye lettere er å legge kablen under bilen, da syns den ikke heller, å tru meg det virker har gjort det vær gang jeg har koblet opp annlegg, å funker like bra som alt annet, er bare å stripse den fast litt her å der

Kan bli intresant hvordan lyden din blir en dag du skraper nedi da.... hvordan få strøm inn igjen da.. Borre høl i hjulbrønn elns? eller drar man kabel langs eksos over bakfanger å inn bakluka? hehehe :lol:

En kompis gjorde dette i 406'n hass, det fungerte igrunn ganske bra det. Hadde det slik i 1.5 år før bilen sku vrakes. Men er et helvette med griseri når du skal fjerne kabelen igjen og slik da. Men det er igrunn ikke noe stress om man ikke skal bruke den opp igjen igjen. :)

(Men fortrekker fortsatt å trekke den inne i bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...