Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

4pw1karb5ger8s3pudqy.jpg

ye8psrh8y195w5psbqh0.jpg

mprp17n6joc1yaml4k9s.jpg

8udr9wrkkake0q89iat7.jpg

w22n20hcenflumvbgms2.jpg

Her er noen bilder av min 1997 modell m3 som snart har gått 180000km.

Motoren er en orginal 3,2, bilen er høyrestyrt.

Har stort sett handlet hos GS Bildeler

Her er lista over det jeg har kjøpt til nå

*K-Sportracing stol Sort stoff med k-sport logo

*K-Sportracing 3" 6 punkt belte FIA godkjent

*K-Sportracing coilover kit E-36 M3 inverted

*K-sportracing seteramme justerbar

*GS-performance foring bærebru fram E-30/36 Exentrisk "justerbar caster"

*GS-performance foringer travers bak E-36 (4 stk)

*GS-performance foringer svingarm bak E-36/46

*GS-performance camberstag bak E-36/46

*Stage 4 clutch. Skal tåle ca 500hk

*lettet svinghjul

*MOMO drifting ratt

*Borra og slissa bremseskiver + yellow stuff klosser

Her er lista over det jeg skal kjøpe i løpet av sessongen 2010

*Eksos anlegg

*High performance vannpumpe

*GS-performance reimhjul sett

*Biljekk som passer bilen(får ikke vanlig biljekk under bilen nå)

*Bur

*kompressor

Om jeg vinner i lotto skal jeg kjøpe

*Carbon panser

*Carbon kofferlokk (csl look)

*Carbon frontfanger

*Carbon innsug

Vil gjerne ha tips om hvilke deler dere vil anbefale og de jeg bør styre unna.

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du vil jo slite litt med effekten, det beste og billigste botemiddelet for dette er en annen diff. Jo nærmere 4 jo bedre.

Har ikke fått prøvd bilen så mye enda, men den fungerte meget godt på liten bane (Frøya).

kanskje en 3.91 diff vil fungere bedre.

Hvilken utveksling har en orginal m3 sperre?

Skrevet

Denne er jo engelsk. Eneste alternativene er jo bane eller deler.

Og da er det jo mye bedre å bruke den på bane :D

Skrevet

Godt og se e får konkurranse.. ;) trenger flere driftere på møre..

Bur må du inn med..

Lettet svinghjul..

3.91 eller nærmere 4 i utveksling og sveis deg sperre.. Og etter det er det bare og øve.. Fredric kjørte jo 3l m3 med sveisa aksel i e30n.. Funker fint å lære seg å kjøre med dette.. For da må du bruke hastigheten og vekt forskyvningen til og få sladd og holde den.. ;) kjørte selv me "orginal" 3liter og driftet temmeli grise brei med den.. Men med orginal aksling å det angrer jeg litt på..

Skrevet

Har funnet lettet svinghjul og bur, men det spørs hvordan det blir prioritert med tanke på kjøp og montering i løpet av vinteren. Skal ivertfall prøve å få til så mye som mulig.

må vel bruke farta til hjelp, størst fart breiest sleng :P

Vet ikke helt hvordan det blir med konkurranse, de jeg er ganske fersk innen drifting enda. De har jo driftebane oppe i Orkdal, så kan jo få øvet meg litt der oppe.

Liker å se tyske biler som blir brukt til drifting, synest det blir litt vel mye japansk av og til.

Skrevet

Etter jeg monterte coilover på bilen så tar dekka foran borti demperen, så jeg må nok valse hjulbuer, kjøpe smalere dekk forran og skaffe meg spacere. Noen som har anbefalinger til hvor breie spacere?

Skrevet

Ser på bildene at orginale fjører og dempere faktisk blir alt for myke, det ble ivertfall mye bedre med det nye senkesettet.

Neste blir vel å bytte foringer i understellet,spacere og valse hjulbuene fremme :)

Skrevet

Husker jeg kjørte med deg på frøya tidligere i år, hehe.

M3'n er som et badekar med orginal understell! Jeg monterte eibach senkesettet som GS selger til disse før treffet.. Ble litt bedre men ikke i nærheten til hva coilovers kan gjøre! :)

Skulle gjerne hatt litt mer fart på hjula også fant jeg ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...