Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Husker jeg kjørte med deg på frøya tidligere i år, hehe.

M3'n er som et badekar med orginal understell! Jeg monterte eibach senkesettet som GS selger til disse før treffet.. Ble litt bedre men ikke i nærheten til hva coilovers kan gjøre! :)

Skulle gjerne hatt litt mer fart på hjula også fant jeg ut..

var det du som kjørte den svarte e36 coupeen?

Jeg fikk mest på slutten av lørdagen og hele søndagen.

Stabstaget til høyre bakhjul ble bøyd/knekt, så måtte ta det av og bøye det tilbake og sveise inn forsterkning i det.

Fungerte flott resten av helga det heldigvis :)

Skrevet
Grosse stabstag må du ha;-)

Har det liggende, GS performance det å :)

skal ha de på når jeg får kjøpt nytt eksosanlegg, siden det uansett må ned for å skifte stagene

Skrevet

Var jeg som kjørte svart e36 coupe ja.. Syns banen var veldig bra, så det blir nok flere turer! Eneste problemet er å skaffe nok dekk.. Holder på å oppgraderer selv nå.. Så blir nok å følge med litt på hva du gjør med bilen :)

Skrevet
Spec har clutch... Har en 2 plater me alu svinghjul fra dem.. De blir grise kjapp på turtall og de tåler masse.. På orginal s50 kunne jeg kicke clutch på 3 gir og dra sladd på 265.35.18 hjul på tørr asfalt.. :)

Tror jeg går for en 1 plate clutch. Skal vel holde ganske bra, siden motor blir holdt orginal.. :?:

Men så lurer jeg på om hva den store forskjellen på alu og stål svinghjul er.

Ser det i alu koster 639$ og det i stål koster 999$.

http://www.specclutch.com/cars/BMW/M3/1997/Single

I nermeste framtid skal jeg se om jeg får lånt meg en løftebukk slik at jeg får skiftet foringene, stabstaga bak og nye bremser rundtom bilen.

Oppdatering med bilder kommer

:wink:

Skrevet

Er forskjell på vekt.. Lettere svinghjul hjelper godt på på s50.. Blir utroli rask på turtall.. Men med lettere svinghjul taper man litt moment.. Men det tar du igjen med fart etter min mening.. Hjelper mye bare å få bort den svingnings demperen som er i orginal svinghjulet..

Er å mange som kjører m20 svinghjul og sinterlamell med sachs 618 plate.. Da trenger man å m20 starter.. Mange løsninger.. Spørs bare om man vil ha orginale momentet eller ha raskere turtall.. Selv synes jeg at det var bedre og kjøre med raskere turtall..

• 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Sisste oppdatering er :

*Momo driftingratt

*snapoff kobling fra GS performance

*EBC slissa & borra bremseskiver med red stuff klosser

*GS performance clutch og lettet svinghjul.

På vei er fjerbeinstårn bak og rattnav.

Ny diff vil også bli bestillt, så snart jeg og økonomien min blir venner [-o<

Har store planer om å få ferdig bilen til streetcars treffet på Frøya http://www.streetcarstreff.no/

Da gjenstår det bare noen timer i grasjen, så skal vel dette bli spennende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...