Gå til innhold

JEPPE: E46 M3 SMG sedan prosjekt

Jeppe
 Share

Anbefalte innlegg

Touring passer vel ikke M3s sportslige og ungdommelige image. Men de burde absolutt ha laget det.

Er heldigvis både privatpersoner og firmaer som har rettet opp i feilen og laget M3 Touring av både E30, E36, E46 og E91 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg brukte den timen, det her var bare helt ufattelig.. Jeg jubla da jeg leste at du gikk for le mans blå :D

Faller det en liten løvblåser med 'ESS' emblem på oppi motorrommet, så bør det bli 18års grense på denne tråden..

Som flere andre, går også hatten min av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mange fine kommentarer! Takk for de. :D

Men jeg har laga 2 stk vire og bryteren i motor rummet. Så med litt jobb, så skal man nesten ikke se dette.

Skl du ha ESS kitt eller?

Hvis jeg skal ha brytere må det bli et sånnt skjult opplegg. Får se om jeg skal lisensiere den eller ikke. Driver å vurderer den nye genersjon VT2 kit fra ESS som kommer til neste år.

Sykt bra gjennomført det prosjektet her!!!

Blir 10x så gromt om det blir presse på den og :D Noe planer for resten av motoren ? (Eks: smidd innmat?) eller blir det bare å kjøre på orginal motor?

Takk.;) I første omgang er det et bolt on kit jeg vurderer. Mulig et VT2 500 eller 550 kit fra ESS.

Dette var ett rått bygg :-)

aner du sånn ca. hvor mange timer dette tok?

Takk! Det er alt for mange, mistet tellingen fort...hehe.

Sykt er alt jeg har og si. Eller faen og, nå forsover jeg meg vell i morra pga jeg ble sittende og lese i over en time :-P Men det var verdt det :-)

Sinnsykt igjennomført og fantastisk prosjekt som vi andre bare kan drømme om :-)

Lykke til videre og skal bli gøy og følge med på neste prosjekter.

Unnskyld att jeg spørr om dette men aner du ca hvor lang tid du har brukt på dette ? Og kostnader har kommet på?

Du trenger ikke å svare om du ikke vil, kan også gjerne ta det på PM. Lever i drømmene skjønner du ;p

Takk;) Jeg har 70 mapper på pcen med bilder. Hver mappe er en dag, også er det mange dager jeg ikke tok bilder + all jobben Per gjorde på karosseriet som sikkert tilsvarer like mange dager. Så blir jo noen hundre timer dette...;)

Har ikke regnet sammen alle kvitteringene enda. Men får vel sette meg ned å gjøre det en gang. :shock:

Må bare ta av meg hatten for slikt håndtverk! Fantastisk prosjekt, det der skal godt gjøres noe bedre med en E46 M3 tror jeg...

Husker jeg så "donorbilen" da den var på Valle Hovin ifjor, vårmønstringen. Da sto den på eksportskilt tror jeg :)

Hadde det vært mye ekstra jobb å bygge om til LED baklyktene fra M3? Facelift foran hadde også vært kult :)

Kompressor i denne kan jo ikke bli annet enn moro! Så den på Våler i september, men gleder meg vilt til å se den på bane! :)

Ja det stemmer at donorbilen var på vårmønstringen. Vi kom rett fra tyskland og på treff, rakk det akkurat;)

Mange som syntes LED lykter er penere, jeg er ikke helt sikker enda. Tror det skal være bolt on.

Har sett biler med facelift og M3 breddere og det er pent det. Men jeg ville ha orginalt utseende og da ble det M3 front. Syntes personlig den er litt tøffere/sintere enn faceliften som er litt "gladere".

Denne hadde gått meg hus forbi!

Dette er noe av det sykeste jeg har sett finishmessig. Denne og André sin Z4 har vært høydare å lese om!

Heftig rundetid, men går ut fra at sjåfør og slicks utgjør noen sekunder.. ;)

Gratulerer med vel gjennomført prosjekt! Var du på CCN på Våler på lørdagen? Kan ikke huske å ha sett bilen din.

Takk ;) Ja var på våler på lørdag, men sto på utstillingen og jeg kom ganske sent.

Var det ikke denne som kom på bimmerstreffet som ble arrangert på storo storsenter?

Når det gjelder E36 M3 vil jo nesten alle ha coupe. Men når man ser på denne E46 sedanen tror jeg flere ville valgt den, enn E46 coupe :D Strøkent bygg, all ære til deg!

Jepp, var på Storo treffet.

SSP har vel en touring på samvittigheten også :)

Noen som vet hvorfor BMW aldri har laget M3 som touring? Mens M5 har kommet som det? :?

Jeg stemmer for kompressor! Synes det er mer passende til nyere BMW'er enn turbo. :wink:

Men alle nye BMWer har turbo og ikke kompressor...;)

Groomt byggverk.. !

Lyst til å si hvor mye du ga for framstolene? Og hvor dem er kjøpt :)

De kom på ca.22000kr med en del rabatt. Kjøpte de hos http://www.hellanor.no/

Ellers så er det ikke noe nytt å melde. Har vært opptatt med å skru på andre sine BMWer i det siste. Bilen er god reklame for ekstrajobber.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Trodde ikke andre enn BMW selv klarte å gjøre noe slikt, men dette var jo sykt bra gjort. Er imponert. Har sittet å lest i 2 timer nå på tråden :P Undersiden av bilen din er jo helt sykt bra, sikkert bedre enn BMW gjør det også. :)

Hadde jeg skulle gjort noe slikt hadde jeg sikkert gitt opp for lengst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...