Rikerud Skrevet November 1, 2009 Forfatter Share Skrevet November 1, 2009 Mexos: Må være litt gullerot for "nesten M3'n" "nesten M3" var vel litt å ta i. Det er jo tross alt bare en vanlig E46 med stor motor og litt større bremser. Skal mer enn litt plast i grillen til for å imponere meg (Heldigvis ) Imponert er det vel ingen grunn til å bli. Men som bruksbil er 330en etter min mening bra nok utstyrt med power. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 Får kanskje henge meg på her.. Har en 01 BMW 330XiT - stor fornøyd med harmonien 3liter sekser, firehjulstrekk og manuell girkasse Fremkommeligheten er helt utrolig! Har hatt mange E46 nå og dette til nå den mest motorsterke i rekken.. Bilen er helt original, sett bortifra lakkerte lister rundt dører og fangere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gman Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 Jeg får slenge meg med her jeg og.. Men jeg lurer på om min bil er en hybrid av noe jeg ass..lol Jeg har lest en god del om de forskjellige modellene og hva som er standard utstyr og noe av det utstyret har ikke jeg på min bil. Det står at 330CI kom ut med antispinn og tacktion controll..jeg har bare antispinn, Det står og at den har dekktrykksensor..ikke på min. Regnsensor står det at min skal ha ifølge BMW Norge..javell..jeg har ikke funnet ut hvordan den fungerer.lol Bare for å nevne noe.. Min bil er en av de første 330CI som er produsert så jeg lurer da på om noe av det "gamle" utstyret fra 328 "henger igjen"? Men jeg vet at M54B30 har veiva til M modellen Er det bare coupe'n som har den frontfangeren som jeg har..? se bilde. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 Det er vel bare coupe som har den fangeren ja, men tror det bare er 330 som har den gråfargen... Regnsensor fungerer så enkelt som at du tar den i "hakk 1" og så skal den gå mer eller mindre alt ettersom hvor mye det regner. Ang antispinn/traction control. Står det ASR eller ESP på knappen foran askebegeret? Hvis det står ESP så trykker du en gang og da slår du av antiskrens. Hold den inne i noen sekunder så slår du av både traction/antispinn. Dette visses med en rød og en gul lampe i dashbordet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gman Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 Har hatt den i "hakk 1" men det er bare vanlig intervall funksjon..Det er et lite "hjul" i spaken og den har 4 hakk i seg.mulig det må programeres på en eller annen måte..får lese manualen Jeg har ASR knapp.Et lett trykk på knappen og funksjonen er av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bones Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Sjekk bmwccn sine forumer. En som lufter den for salg der.Egentlig genial bil. Alt det riktige utstyret og automat. Det er min bil det der, men jeg har ikke hjerte til å selge den så jeg droppa det. Selv om en 3-serie er litt for liten for en familie på 4 med barnevogn så får det bare være trangt, vil ikke kvitte meg med den. Ellers har den manuellgir, ikke automat. Den kommer muligens i VG til jul da de skal ha en reportasje om kongefamiliens tidligere biler. Gamle bilder her, nå har den originale 18" M-felger, felgene på bildene er til salgs, men ikke bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bones Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Sjekk bmwccn sine forumer. En som lufter den for salg der.Egentlig genial bil. Alt det riktige utstyret og automat. Det er min bil det der, men jeg har ikke hjerte til å selge den så jeg droppa det. Selv om en 3-serie er litt for liten for en familie på 4 med barnevogn så får det bare være trangt, vil ikke kvitte meg med den. Ellers har den manuellgir, ikke automat. Den kommer muligens i VG til jul da de skal ha en reportasje om kongefamiliens tidligere biler. Gamle bilder her, nå har den originale 18" M-felger, felgene på bildene er til salgs, men ikke bilen Ja, bildene ja...får de ikke opp så her er linken: http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=174 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Tror egentlig jeg mente å skrive manuel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 21, 2009 Share Skrevet Desember 21, 2009 Det er vel bare coupe som har den fangeren ja, men tror det bare er 330 som har den gråfargen...Regnsensor fungerer så enkelt som at du tar den i "hakk 1" og så skal den gå mer eller mindre alt ettersom hvor mye det regner. Ang antispinn/traction control. Står det ASR eller ESP på knappen foran askebegeret? Hvis det står ESP så trykker du en gang og da slår du av antiskrens. Hold den inne i noen sekunder så slår du av både traction/antispinn. Dette visses med en rød og en gul lampe i dashbordet... Bare for å pirke. DSC, ikke ESP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Desember 21, 2009 Share Skrevet Desember 21, 2009 Det er vel bare coupe som har den fangeren ja, men tror det bare er 330 som har den gråfargen...Regnsensor fungerer så enkelt som at du tar den i "hakk 1" og så skal den gå mer eller mindre alt ettersom hvor mye det regner. Ang antispinn/traction control. Står det ASR eller ESP på knappen foran askebegeret? Hvis det står ESP så trykker du en gang og da slår du av antiskrens. Hold den inne i noen sekunder så slår du av både traction/antispinn. Dette visses med en rød og en gul lampe i dashbordet... Bare for å pirke. DSC, ikke ESP Det har du selvfølgelig helt rett i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Ben Skrevet Desember 21, 2009 Share Skrevet Desember 21, 2009 Hei. På 330i er det også kraftigere drivaksler og nedre bærearmer bak (de med navet) enn på andre e-46 med mindre motorer. Har bygd om min 320i til 330i, og valgte også etter hvert og bytte om også disse delene - ikke bare motor og girkasse. Byttet også mellomaksel og diff. Utvekslingen er en helt annen på 330i, den er mye høyere giret. Forresten så er 330i den e-46 med kraftigst håndbrekk system (bak i navet/bremseskivene), faktisk kraftigere enn M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Desember 22, 2009 Share Skrevet Desember 22, 2009 Hei. På 330i er det også kraftigere drivaksler og nedre bærearmer bak (de med navet) enn på andre e-46 med mindre motorer. Har bygd om min 320i til 330i, og valgte også etter hvert og bytte om også disse delene - ikke bare motor og girkasse. Byttet også mellomaksel og diff. Utvekslingen er en helt annen på 330i, den er mye høyere giret. Forresten så er 330i den e-46 med kraftigst håndbrekk system (bak i navet/bremseskivene), faktisk kraftigere enn M3 Vet du om dette gjelder dieselmodellene også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danniboy Skrevet Desember 22, 2009 Share Skrevet Desember 22, 2009 bakakslingen til 330 er iallefall søppel... ryker for ett godt ord... er jo ikke noe form for sperre heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 Har motsatt erfaring jeg. Selv med nesten dobbelt så mye dreiemoment så har bak akslingen holdt forbausende bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danniboy Skrevet Desember 23, 2009 Share Skrevet Desember 23, 2009 spinner du med begge hjulene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå