Gå til innhold

Senkesett som ikke passer

tofter
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte for en stund tilbake FK senkesett med dempere (60/40) av Polardego her på forumet til min 94 mod e34 m50b20. I sommer begynte jeg å montere settet, forran gikk det greit (etter bytte av tårnlager), men de bakre demperene passer ikke.

Forklare:

Nederst på demperen er det er "sylinder" som skal inn i et hull i orginal opphenget (bærebrua?). Hvor det deretter skrues en bolt gjennom. Dette hullet er 22mm, hvor på Fk demperen er "sylinderen" 24mm.

Har pratet med polardego og han er enig i at jeg har fått feil demper. Sier nye dempere er bestillt og han venter på dem, det er nå flere måneder siden og jeg har enda ikke sett noe til de nye demperene. Mast masse på han.

Er skikkelig utålmodig nå, og lurer på hva jeg skal gjøre. Lei av å kjøre bil som er senket 6cm forran og 0 bak, ufattelig dårlige kjøreegenskaper :? Samt redd for skjevslitasje på dekka, siden bilen ikke har vært på 4hjulskontroll enda.

-Tror dere det går ann å dreie ned disse "sylinderene" ett par mm så de passer på en ordentlig måte?

-Bør jeg se etter andre dempere et annet sted? Er det lov å bruke dempere fra forskjellige produsenter på samme bil? Evnt noen anbefalinger?

-Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde dreid av. jeg har ikke tilgang til dreibenk riktignok så jeg hadde nok gått for vinkelsliper og fil, men har montert tilsvarende bare motsatt og da blir det bare bolten som bærer det og det holder fint det, biltilsynet brydde seg heller ikke om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde dreid av. jeg har ikke tilgang til dreibenk riktignok så jeg hadde nok gått for vinkelsliper og fil, men har montert tilsvarende bare motsatt og da blir det bare bolten som bærer det og det holder fint det, biltilsynet brydde seg heller ikke om det

Om du er villig til å ta den risikoen så er det jo bare tut og kjør. Hvordan meenr du bt skal klare å se om du har dreia der da? om det syns så er det jo feilmontert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært forsiktig med å dreie av gods på den hylsa til bolten. Den bærer trossalt endel vekt, og bør ikke svekkes for mye...

Akkuratt dette tenkte jeg også på, samtidig er det fryktelig vanskelg å slipe ned jevnt med vinkelsliper, prøvde litt, men ble jalla spørr du meg. Jeg er sikkert litt pirkete, men vil ha det ordentlig..

Hjelper det å spørre noen som har tilgang på dreiebenk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er villig til å ta den risikoen så er det jo bare tut og kjør. Hvordan meenr du bt skal klare å se om du har dreia der da? om det syns så er det jo feilmontert...

ser de ikke det så er de jo mildt sagt svaksynte (hvis det er planen at den skal godkjennes med senkesettet da riktignok) det er jo litt vekt og slag i den bolten da man kjører i ei hump osv, men da det holder på veiene oppi her er det nok neppe tvil om annet enn at det holder.

En helt annen sak er jo at den som solgte dette burde være såpass at han fikk bytta de i noen som passer uten mods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

ser de ikke det så er de jo mildt sagt svaksynte (hvis det er planen at den skal godkjennes med senkesettet da riktignok) det er jo litt vekt og slag i den bolten da man kjører i ei hump osv, men da det holder på veiene oppi her er det nok neppe tvil om annet enn at det holder.

En helt annen sak er jo at den som solgte dette burde være såpass at han fikk bytta de i noen som passer uten mods.

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan de skal få øye på det, iogmed at denne "bolten" ikke synes når det er montert.

Helt enig at dette egentlig er selgers ansvar, men har hatt dialog med selger helt siden settet ble kjøpt, og han sier hele tiden han skal ordne opp men det skjer ikke noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har enda ikke fått ordnet opp i dette. Men kom til å tenke på noe! Denne "bolten" jeg har pratet om tidligere er festet i en slags gummipakning nederst på demperen. Vil det være mulig for et verksted til å presse ut disse og sette i dem som hører til orginal demperene??

Noen som jobber på verksted som vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke svare på boltproblemet ditt, men kan svare på godkjenninga.

du får ikke godkjent to forskjellige senkesett med mindre begge to er laga til kun framme og bak.

dvs, att du får ikkje godkjent bilen viss den kun er senka framme, og du har kjøpt komplett senkesett til alle fire hjulene. Det går viss du har kjøpt et senkesett til frontdekka, og et senkesett til bakdekka og har TUV papirer på dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...