Gå til innhold

Dårlig luft i kupéen - Ny BMW 116D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig kjøpt meg en BMW 1-serie. Bilen er helt topp men jeg blir dårlig av luften i kupéen. Akkurat som det er for lite luft og blir tung i hodet. Har forsøkt å sku på klimaanlegget, forskjellig innstillinger osv. Hadde nettopp på en passasjer som jeg spurte, og fikk til svar. "Ja, når deu sier det så". Merket akkurat det samme som meg.

Noen som kjenner til dette?

Kan det være noe galt med klimaanlegget? Kan det være lukt/gasser fra materialer. Bilen er helt ny.

Takknemlig for svar.

Skrevet
Har nylig kjøpt meg en BMW 1-serie. Bilen er helt topp men jeg blir dårlig av luften i kupéen. Akkurat som det er for lite luft og blir tung i hodet. Har forsøkt å sku på klimaanlegget, forskjellig innstillinger osv. Hadde nettopp på en passasjer som jeg spurte, og fikk til svar. "Ja, når deu sier det så". Merket akkurat det samme som meg.

Noen som kjenner til dette?

Kan det være noe galt med klimaanlegget? Kan det være lukt/gasser fra materialer. Bilen er helt ny.

Takknemlig for svar.

Enkelt, ta den med dit du kjøpte bilen og konfronter de med det, så finner du nok ut om alt er som det skal være...

Skrevet

Bilen har en vanlig innstilling for ny frisk luft utenfra, en funksjon hvor bilen måler forurensning automatisk og iverksetter resirkulkering ved behov, og en innstilling for vanlig/tvangsstyrt resirkulering.

Ser for meg at det kan være 2 grunner til problemet:

1. Feil på klima-anlegget slik at det står i resirkuleringsmodus uansett. (På tradisjonelle biler blir man jo tung i hodet hvis man glemmer å skru av resirkfunksjonen etter å ha kjørt gjennom en tunnel)

2. Gasser/lukt fra nye materialer i bilen.

Noen som vet noe mer om dette?

Ja, må jo ta bilen til forhandler etterhvert for å høre om det finnes en forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...