Tom K Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Saxet fra Wikipedia The reason why many probably remember the Ascona B series well is because of the rally version of the car. Built in 1981, the 1980 world champion Walter Röhrl took the car to victory and won the World Rally Championship drivers' title in the 1982 season. The car was developed by Opel alongside the Manta B 400 model which consisted of the same changes. Irmscher and Cosworth were hired as partners for the project, Cosworth to deliver a 16 valve double cam crossflow head for the engine, and Irmscher for the exterior and interior styling. Cosworth delivered the heads to Opel and Opel soon discovered a major mistake. The plan was to use the 2,0 litre engine block but this did not produce enough power. Time was running out and Opel badly needed to do something. Opel took the 2,0E block and gave it an overbore, installed larger pistons, other pistonrods, and installed the crankshaft of their 2,3 litre diesel CIH style engine. Results was a 2,4 litre engine. The 2,4 litre engine gave way to some massive power outputs using the 16 valve head. The street versions of the 400 therefore came with 144 bhp (107 kW; 146 PS) engines, using the Bosch fuel injection of the Manta GSi and GT/E series. However in race trim they were delivered putting out some 230 bhp (172 kW; 233 PS), which could be improved further to a staggering 340 bhp (254 kW; 345 PS) + still using normally aspirated engine components.
emil_j Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 må vel få senktet den men eksos subber allerede nå..
Muren Motorsport Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Da må du heve eksosen! Jeg har 2" simons som jeg har forfina. ligger 2cm fra dørken hele veien. På bildet er der 205/60x13 dekk på 7x13 allycat. Da var simonsanlegget "normalt" montert.. Fikk problemer når jeg bytta til 185/60x13.. så da vart anlegget modifisert.
emil_j Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 jaja, mente det at jeg må fikse eksosen før jeg senker den..
Sturlis Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Her er min da! Er er orginal 1900 rallye. Nei, men hei hei Emil ;D Er du her inne også? Fet den opelen din ja, trodde du hadde solgt den jeg? Mener å huske at Stian snakka om det...
M3 Yngve Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 Emil, den bilen var bare over kul og som nevnt litt senk, ikke for mye og litt mere profil på dekka. Kansje vært kult med org bredda 15" og fine org kapsler. Er det org farge på bilen? Fortell oss litt mere om din fine bil, selv her på et BMW forum da.
emil_j Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 den skal nok ikke selges solgte den andre jeg hadde..
emil_j Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 er en 71 modell, har noen 15 tommere magnesium hjul også står en 2.2 liter motor i den og regner med det kommer doblw webere og en porta topp med en kvass kam på Fargen er fra en opel bertone coupe farge.
-Roger- Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 En kompis/nabo av meg har en helt grei gammel ascona. Tror det kommer en artikkel om den i neste gatebil blad fordi den vant prisen for peneste bil på gatebiltreffet i Arenum Bergen nå nylig. Den har også vært i Bilsport en gang for lenge siden, men da så den ikke slik ut som den gjør i dag. Dæven han har holdt på med den i mange år har jo selvfølgelig ikke bilde...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 300 var nå litt dyrt da... utdyp er du snill.. folk betaler jo i glatte lag fremmunder 200k for en masseprodusert M3.. finn ut antallet ascona 400 du..
hauken Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 dette er jo bortimot en standard ascona,greit nok at den er sjelden,men?....
Muren Motorsport Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 dette er jo bortimot en standard ascona,greit nok at den er sjelden,men?.... Nesten like sjelden som hønsetenner faktisk... Personlig hadde jeg aldri solgt den viss jeg hadde hatt den.
hauken Skrevet Oktober 30, 2009 Skrevet Oktober 30, 2009 ser poenget ditt,men ville aldri betalt noe i nærheten av den summen,greit nok at bilen er sjelden,men de er jo en bortimot standard bil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå