Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lakkert ventildekselet på m20en min og tenkte å fornye det på skruefronten også.

Tanken vra å bruke rustfrie skruer for å få det blankt og fint, men så kom jeg til å tenke på korosjon.

Vil Aluminium og rustfritt reagere? Hvis jeg kun går for rustfrie mutrer, vil det bli en kombinasjon av aluminium, rustfritt og svartstål.

Er det noen som har tanker om dette?

Skrevet
Kobber må du ikke kombinere med syrefast, da blir syrefasten spist opp..

Du har meget rett! Jeg endra på innlegget mitt over! Jeg har nettopp blitt ferdig med ett 60mill prosjekt på jobben. der delene er av aluminium. menst alle skruer er A4 eller Delta magni behandla.. Dette var en stripe i lakken for min del.. :D

Skrevet
Sikkert ikke kritisk med akuratt alupasta, men smør med noe (kobberfett er også fint)

Syrefaste skruer skjærer seg lett uten smøring.

Muren Motorsport skriver over, kombiner ikke kobber og syrefast. Er det da lurt å bruke kobberfett?

Skrevet

Som sagt så må du aldri kombinere syrefast med noen form for kobber, da blir syrefasten borte.. Om det er vanlig svartstål så funker kobberpasta bra ;)

Skrevet
Som sagt så må du aldri kombinere syrefast med noen form for kobber, da blir syrefasten borte.. Om det er vanlig svartstål så funker kobberpasta bra ;)

Kan dette stemme?

På offshoreinstallasjoner kobler vi store kobberkabler (300mm2 etc.) til kobberskinner. Der er syrefast det eneste som er godkjent.

Jeg har heller ikke opplevd noe korrosjon på hverken bolter eller skinner.

Når det kommer til toppdekselet mitt, bør jeg kanskje bare holde meg til mutrer i svartstål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...