Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Citroën hadde DIRAVI... mindre kjent som "Direction à rappel asservi"... et hydraulisk servostyringssystem med 2 runder fra lås til lås med automatisk retur. DIRAVI ble montert på Citroën SM, CX og XM samt Masserati Quattroporte II og Khamsin. Nå har BMW sannelig etter nesten 40 år kommet med et mer eller mindre tilsvarende system konseptmessig... BMW Active Stearing evt. kombinert med integralstyring. Det interessante er at BMW´s nye styresystem tillater kun én runde på rattet fra lås til lås. Integralstyringdelen som tillater mindre variasjoner på bakhjulenes vinkel på bakakselen minner i tillegg mye om den såkalte Weissach bakakselen Porsche utviklet for modellen 928 som kom på markedet allerede i 1977. Intet nytt under solen, men BMW videreutvikler teknikkene utvilsomt på en smart måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...