Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har byttet på 325tds, grei job det men krever litt tid. TRangt inn mot torpedovegg er det også. Mulig det er romsligere på e39.

Motor bør være varm før du begynner.

Skrevet

Fordi det er ikke sikkert du får glødepluggene ut i det hele tatt på kald motor. glødepluggene er ikke særlig robust og kan knekke om de skrus ut på kald motor....

Skrevet

vel, en tds motor og en commonrail motor er to vidt forskjellige ting.. står at det er en 02 modell, ergo ikke tds.

det er ikke veldig mye arbeid, men siden du spør så beregn noen timer..

jeg har aldri hatt problem med å bytte på kald motor, men det er lurt å huske at det er alu man skrur i, setter seg noe sykt. et kakk hjelper alltid (et med effekt vel å merke).

Skrevet

står 525tds i profilen hans....derfor jeg gikk utifra at det er en tds motor.

ang kald vs varm motor går det nok i de fleste tilfeller fint å få ut glødepluggene fra en kald motor. Men hva er poenget med å ta sjangsen?

Skrevet
har byttet på 325tds, grei job det men krever litt tid. TRangt inn mot torpedovegg er det også. Mulig det er romsligere på e39.

Motor bør være varm før du begynner.

Takker for tipset

Skrevet

Alle mekanikere jeg har snakka med anbefaler å ha så varm motor som mulig. Har du knekt en plugg så gjør du det ikke igjen. :roll:

Blir fort 10-20K i tap...

Skrevet

rart at jeg aldri har knekt noen av dem..

men ja, bra tips :)

minuset med "så varm motor som mulig" er at det er noe dritt å skrue på.. nettopp fordi alt er så varmt..

Skrevet

Har hørt at det er VELDIG viktig å ha varm motor før skifte av glødeplugger på disse moderne dieselmotorene med common rail.

Har enda til gode å høre om noen som har knekt en glødeplugg på 525 tds (M51), men har hørt utallige som har knekt på M47 og M57.

Husk at de har en bruddstyrke på 3X Nm og de skal KUN trekkes til med 17 Nm, så den gammeldagse varianten der du drar til det sitter og så litt til er ikke å anbefale :lol:

Skrevet
Har hørt at det er VELDIG viktig å ha varm motor før skifte av glødeplugger på disse moderne dieselmotorene med common rail.

Har enda til gode å høre om noen som har knekt en glødeplugg på 525 tds (M51), men har hørt utallige som har knekt på M47 og M57.

Husk at de har en bruddstyrke på 3X Nm og de skal KUN trekkes til med 17 Nm, så den gammeldagse varianten der du drar til det sitter og så litt til er ikke å anbefale :lol:

Takker for kjappe svar fra alle.Må bare si at no ble jeg virkeli skeptisk til og bytte dem sjøl,er det noen som vet hva det koster og få gjort på verksted?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...