Gå til innhold

Diy glødeplugger e39


feiringbruk
 Share

Anbefalte innlegg

vel, en tds motor og en commonrail motor er to vidt forskjellige ting.. står at det er en 02 modell, ergo ikke tds.

det er ikke veldig mye arbeid, men siden du spør så beregn noen timer..

jeg har aldri hatt problem med å bytte på kald motor, men det er lurt å huske at det er alu man skrur i, setter seg noe sykt. et kakk hjelper alltid (et med effekt vel å merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at jeg aldri har knekt noen av dem..

men ja, bra tips :)

minuset med "så varm motor som mulig" er at det er noe dritt å skrue på.. nettopp fordi alt er så varmt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er VELDIG viktig å ha varm motor før skifte av glødeplugger på disse moderne dieselmotorene med common rail.

Har enda til gode å høre om noen som har knekt en glødeplugg på 525 tds (M51), men har hørt utallige som har knekt på M47 og M57.

Husk at de har en bruddstyrke på 3X Nm og de skal KUN trekkes til med 17 Nm, så den gammeldagse varianten der du drar til det sitter og så litt til er ikke å anbefale :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er VELDIG viktig å ha varm motor før skifte av glødeplugger på disse moderne dieselmotorene med common rail.

Har enda til gode å høre om noen som har knekt en glødeplugg på 525 tds (M51), men har hørt utallige som har knekt på M47 og M57.

Husk at de har en bruddstyrke på 3X Nm og de skal KUN trekkes til med 17 Nm, så den gammeldagse varianten der du drar til det sitter og så litt til er ikke å anbefale :lol:

Takker for kjappe svar fra alle.Må bare si at no ble jeg virkeli skeptisk til og bytte dem sjøl,er det noen som vet hva det koster og få gjort på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...