feiringbruk Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Er det noen som har bilder av hvordan man bytter glødeplugger på en e39 -2002 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 har ikke bilder, men du må av med innsugsmanifold.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feiringbruk Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2009 har ikke bilder, men du må av med innsugsmanifold.. Ok,vet du om det er mye arbeid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 har byttet på 325tds, grei job det men krever litt tid. TRangt inn mot torpedovegg er det også. Mulig det er romsligere på e39. Motor bør være varm før du begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Eriklepe, hvorfor bør motor være varm ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Fordi det er ikke sikkert du får glødepluggene ut i det hele tatt på kald motor. glødepluggene er ikke særlig robust og kan knekke om de skrus ut på kald motor.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 vel, en tds motor og en commonrail motor er to vidt forskjellige ting.. står at det er en 02 modell, ergo ikke tds. det er ikke veldig mye arbeid, men siden du spør så beregn noen timer.. jeg har aldri hatt problem med å bytte på kald motor, men det er lurt å huske at det er alu man skrur i, setter seg noe sykt. et kakk hjelper alltid (et med effekt vel å merke). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 står 525tds i profilen hans....derfor jeg gikk utifra at det er en tds motor. ang kald vs varm motor går det nok i de fleste tilfeller fint å få ut glødepluggene fra en kald motor. Men hva er poenget med å ta sjangsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feiringbruk Skrevet Oktober 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2009 har byttet på 325tds, grei job det men krever litt tid. TRangt inn mot torpedovegg er det også. Mulig det er romsligere på e39.Motor bør være varm før du begynner. Takker for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Eriklepe, aha, godt tips : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 Alle mekanikere jeg har snakka med anbefaler å ha så varm motor som mulig. Har du knekt en plugg så gjør du det ikke igjen. Blir fort 10-20K i tap... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 31, 2009 Share Skrevet Oktober 31, 2009 rart at jeg aldri har knekt noen av dem.. men ja, bra tips minuset med "så varm motor som mulig" er at det er noe dritt å skrue på.. nettopp fordi alt er så varmt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Har hørt at det er VELDIG viktig å ha varm motor før skifte av glødeplugger på disse moderne dieselmotorene med common rail. Har enda til gode å høre om noen som har knekt en glødeplugg på 525 tds (M51), men har hørt utallige som har knekt på M47 og M57. Husk at de har en bruddstyrke på 3X Nm og de skal KUN trekkes til med 17 Nm, så den gammeldagse varianten der du drar til det sitter og så litt til er ikke å anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feiringbruk Skrevet November 1, 2009 Forfatter Share Skrevet November 1, 2009 Har hørt at det er VELDIG viktig å ha varm motor før skifte av glødeplugger på disse moderne dieselmotorene med common rail.Har enda til gode å høre om noen som har knekt en glødeplugg på 525 tds (M51), men har hørt utallige som har knekt på M47 og M57. Husk at de har en bruddstyrke på 3X Nm og de skal KUN trekkes til med 17 Nm, så den gammeldagse varianten der du drar til det sitter og så litt til er ikke å anbefale Takker for kjappe svar fra alle.Må bare si at no ble jeg virkeli skeptisk til og bytte dem sjøl,er det noen som vet hva det koster og få gjort på verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå