Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har hørt at det er VELDIG viktig å ha varm motor før skifte av glødeplugger på disse moderne dieselmotorene med common rail.

Har enda til gode å høre om noen som har knekt en glødeplugg på 525 tds (M51), men har hørt utallige som har knekt på M47 og M57.

Husk at de har en bruddstyrke på 3X Nm og de skal KUN trekkes til med 17 Nm, så den gammeldagse varianten der du drar til det sitter og så litt til er ikke å anbefale :lol:

  • 3 years later...
Skrevet

Ser at dette er en gammel tråd, men er det noen som har noen tips får å få ut tuppen av gløde pluggen? på m57 motor. skrudde bare ut hylsa med gjengene på.. satt BERU plugger i. er det orginalt eller er det noe sånn ettermarked dritt??

  • 1 month later...
Skrevet
Ser at dette er en gammel tråd, men er det noen som har noen tips får å få ut tuppen av gløde pluggen? på m57 motor. skrudde bare ut hylsa med gjengene på.. satt BERU plugger i. er det orginalt eller er det noe sånn ettermarked dritt??

her må du vel få tak i et kit som koster rundt 5k, skru av toppen og sende den inn for fjerning eller kjøpe en annen topp..

jeg har 3 av 4 på min m47 som bare går rundt og rundt.. får ikke ut noe av pluggene :/ jeg bytter topp :)

Skrevet

ok. dette har ordnet seg. satt bilen ut over natta og festet en wisegrip i enden av pluggen og dro ut resten. mulig det var flaks.

lkeyntm77rwmp3yg1pzx.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...