Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva tror folket om noe slikt? er det noen som har erfaring med et slikt verktøy, ble litt fristet til å kjøpe et for å prøve ut men vil høre her først om noen har testet det ut fra før av, vis dette fungerer kan det jo være et alternativ til svindyr chipping

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBD2-EOBD-II-ECU-Remap-Flash-TUNING-TOOL-Galletto-1260_W0QQitemZ220498452747QQcmdZViewItemQQptZMotors_Automotive_Tools?hash=item3356bb610b

Skrevet

Dette er noe man gjør i steden for chipping. Men kun for OBD2, hvilket du ikke har på din 91 mod e34.

Skrevet

Biler som har OBD2 kan ikke chippes med å fjerne og sette inn ny chip, da må man remappe/flashe motorstyringen i steden.

Det er ikke et alternativ til chipping.

Man kan ikke fysisk chippe en obd2 bil og omvendt.

Om man har en OBD2 bil så fungerer det sikkert, men vet ikke om dette er noen enkelt kan gjøre selv eller om man ha noe datafiler etc og litt erfaring med før man setter i gang?

• 2 weeks later...
Skrevet

da kom pakken som rekomandert brev og innpakningen ligner på det som litt ekslusivt dameundertöy kommer i, altså en gjenomsiktig plasteske, må bare få orden på pcen min og få tak i en bil med ODB2 så kan man begynne å teste litt ut.

er det noen som forövrig har en 2,5" sata disk liggende så kan jeg få laptoppen min opp å gå igjen

Skrevet

Så meningen med dett verktøyet er at du selv lager en ny map til din ECU og dermed bruker du da dette verktøyet til å overføre det nye mappet til din ECU?

Skrevet

det kjennes ut som det er litt kvalitet i disse greiene, tykke ledninger og solid konstruksjon i selve kontaktene, pinnene inni kontaktene er heller ikke så veldig pinglete, så langt imponert over utförelsen til en kinavare, når det kommer til programvaren kom den på en brent miniCD og generell dårlig oversettelse og skrivefeil på engelsk, men man skjönner hva som skal stå der

Skrevet

dette er da ikke noe nytt, er dette alle chip-firma bruker også når de skal oppgradere obd2 biler.

Men følger det med noe ny map da?

Skrevet

Hadde det fulgt med nytt map, så hadde ikke jeg brukt det på min bil ihvertfall.

Å ihvertfall ikke før jeg evt hadde lastet ut det mappet som allerede er aktivt i min bil og deretter sammenlignet dem, om jeg hadde kunnet dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...