Fliid Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Skrevet Desember 12, 2009 Ja, den burde passe. Endringen kom ikke før 09 i 91 mener jeg. Beklager sent svar og lite aktivitet på forumet i det siste. Har ikke nett, men det blir oppkoblet til Onsdag. Da er alt tilbake til det normale og aktiviteten her er da igjen, på topp : )
-Roger- Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Kjempefin/enkel og grei guide Men noen som vet hva man gjør med kjøling hvis man har e30 prefacelift? Er det mye fordeler og montere i facelift vs prefacelift?
Fliid Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Du kan bruke originalt sekser kjøleanlegg, men det blir mye skjøting av slangen som går i bunn av ekspansjonstank. Radiator er og smalere, så det må modifiseres på ut og inn slanger av radiator. Det enkleste er og kjøpe festene for facelift (de i bunn) og få sveiset inn. Egentlig er en bit av disse imellom vange og frontboks sveisen. Denne biten kan du kutte vekk for så å sveise inn resterende del av festet. Jeg har gjort det på en av mine tidligere biler. Det fungerte bra. Delene jeg snakker om er nr 14 og 15 : http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/12448.gif På pre, så varierer det veldig hva slags festepunkter du har for ekspansjontank og nedre radiator fester. Beroende på hva slags modell bilen er, 316, 318, 320 osv.
-Roger- Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Hva hvis jeg bruker girkasse tilhørende 93modell m50b25? Hilken mellomaksling? Må jeg modifisere? Edit: Girkasse og motor kommer fra e36...
SpiderPig Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Hva hvis jeg bruker girkasse tilhørende 93modell m50b25?Hilken mellomaksling? Må jeg modifisere? Edit: Girkasse og motor kommer fra e36... Kommer an på om du har stor eller liten hardy kobling på den, om den er stor kan du bruke e30m3,324d eller e36 325 tror jeg. om du har liten hardy kan du bruke orginal e30 mellomaksling.
-Roger- Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Takk for svar.. Da kan jeg jo enten bruke mellomakselen som står på bilen jeg henter motoren fra, eller mellomakselen som står på bilen i dag da!
Sir Hofstad Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 http://www.bmwe30.dk/e30/M50ombygning/m50.htm Noe info på samme emne. Forøvrig ligger linken på side 2 her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker
Fliid Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 Hofstad, fin link. Brukte deler av den under en ombygging. Men feil er det mye av i den guiden. El skjema, f.eks ga problemer. Om jeg ikke minnes feil.
Mr.Silver Skrevet Desember 18, 2009 Skrevet Desember 18, 2009 skal ha 93 mod S50B30 maskin å gir i min E30 fra 86. er en firedørs det er snakk om. Hvilken radiator og mellom aksling skal jeg bruke ?
Fliid Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Skrevet Desember 19, 2009 Du kan bruke M50 radiator, eller andre med tilsvarende tilkoblingspunkter, finnes alu alternativer. Da kan du bruke den i kombinasjon med facelift ekspansjonstank til E30. Modifisering av kjøleslanger blir det. Desverre husker jeg ikke hvilke modeller slangene som blir brukt til dette kommer ifra. Men er nok noen her inne som har svaret på dette. M30 slange i bunn montro? Nei, jeg husker ikke... Mellomaksling blir som ombygging til M50. Bare husk at denne har nok den store hardyen på girkassen. : )
leif harald Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Kjøpte en mellomaksling som var fra e36 325 før 91, men den hadde liten hardy Noen som vet om fremre del av s50b30 passer over på det sporet på bakre del av m20b25? (alså det glidesporet som akslingene er skjøtet på
Fliid Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Mener å huske splines på akslene som du beskriver er like. At den har liten hardy, ja, da får du skylde på selger. Den må være feilmerket.
leif harald Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Mener å huske splines på akslene som du beskriver er like. At den har liten hardy, ja, da får du skylde på selger. Den må være feilmerket. ok, kjøpte den av koed så får ringe de da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå