Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør folk det med s50b30 oljeretur/veivhusvent på m50 bunpanna? Grei løysing og sveise inn nippel på peilepinnerøret?

Sveise nippel på peilepinnerøret går fint. Ellers er det bare å borre et hull ned i panna og gjenge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ZF-kasse fra en 94 mod. E34 525i. Hvilken mellomaksling skal jeg bruke?

Kan hende svaret står her et sted, men gidder ikke leite gjennom 48 sider :P

Jeg bruker en E36 328 mellomaksel, usikker på årsmodell, men tror det er 97 eller no slikt, den er enklest å få tak i. Man kan vel ellers bruke E30 M3 aksel eller 324TD aksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hva koblingskjema skal jeg bruke på 91mod motor som skal i e30 facelift bil? Bruker stikk fra 86mod. Får ikke noen av de fargene i 92mod m50 koblingskjemaet til og stemme.

Tror jeg også har 91modell motor, og der helder stemte ikke alle fargene. Brukte bare pinne nr isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koblingskjema skal jeg bruke på 91mod motor som skal i e30 facelift bil? Bruker stikk fra 86mod. Får ikke noen av de fargene i 92mod m50 koblingskjemaet til og stemme.

Tror jeg også har 91modell motor, og der helder stemte ikke alle fargene. Brukte bare pinne nr isteden.

AAa dritt, jeg har klippet av ledningene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koblingskjema skal jeg bruke på 91mod motor som skal i e30 facelift bil? Bruker stikk fra 86mod. Får ikke noen av de fargene i 92mod m50 koblingskjemaet til og stemme.

Tror jeg også har 91modell motor, og der helder stemte ikke alle fargene. Brukte bare pinne nr isteden.

AAa dritt, jeg har klippet av ledningene :/

Klipte du de helt inntil stikket da? Vist ikke er jo de bare å se på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koblingskjema skal jeg bruke på 91mod motor som skal i e30 facelift bil? Bruker stikk fra 86mod. Får ikke noen av de fargene i 92mod m50 koblingskjemaet til og stemme.

Tror jeg også har 91modell motor, og der helder stemte ikke alle fargene. Brukte bare pinne nr isteden.

AAa dritt, jeg har klippet av ledningene :/

Du trenger bare 3 ledere for å starte bilen, og når du har gjort det, kan du måle deg til/prøve ut resten :)

Du trenger:

bensinpumperelee, styrestrøm hjerne og start. de 2 siste har relativt store ledere, og er ikke så vanskelig å ta feil av. på bensinrelee var det like farger til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg her ZF kasse fra 525 E34, går det med E36 325 mellomaksel da? Har ikke helt skjønt forskjellene mellom liten/stor hardy på de forskjellige modellene... Eventuelt, hva slags andre aksler kan jeg bruke som passer på den kassa og med hvilken diff? :)

Jeg har også ZF kasse fra 525 E34, om det går med E36 325 mellomaksel vet jeg ikke, men det er ivertfall stor hardy på min kasse, og e36 328 mellomaksel passet perfekt!

Jeg mener også at 328 akselen er relativt lett å få tak i, i forhold til e30m3 og e30 324td.

Har vel ikke noe å si hvilken diff du har, den kommer hverken lenger bak eller fram uansett pga festepunkter i travers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...