Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Hei.. Sitter å prøver å få i en m50b28 i min 86 e30 4-dørs, setter i motorfester osv, så jeg får bittelitt klaring mellom innsug å bkf, men da er girkassa veeeldig skrå i bakant, så skrå at høyre girkassefeste sitter fast, så blir venstre girkassefeste 4cm feil.. kassa blir alt for høy på venstre siden.. noen som har vært borti lignende? hadde håpet på raskt svar, da dette er siste dagen får å handle deler før påske, å hadde håpet å fått den ferdig da jeg har frii :)

Mvh, Kristian Rudi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Har noen fått godkjent søknad om bytte til M50 med andre bremser enn de fra E36? Tenker på løsning der det fortsatt kan brukes 4-bolt understell. Evt. andre løsninger/kombinasjoner som kan godkjennes.

M50 kan godkjennes med standard E30 325i understell, begrunnet med likheten til 320iS.

Tenker du kanskje på S50? Jeg har fått godkjent søknad på min med firebolt (var aldri noe spørsmål om det var 4 eller 5-bolt) og 300/294mm settet herfra http://300mm.de/299mm/300294.htm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, har loddet motorstikket etter van guiden i min cab med m50 vanos med 95 ledningsnett, er muligens ews 1 på denne? Temp måler funker og de ryker ikke fra stikket når eg setter strøm på. Men den starter ikke, vrir om nøkkelen så skjer det ingenting, kinner ikke engang. Noen tips? Har koblet ledning fra dynamo til starter på ytterste kobling på starteren, ytterste fra blokk, samme plass har eg koblet + kabel fra batteri til starter? Noen gode stall tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På m50 så er det vell ikke start sperre? Prøv og sett strøm direkte på starteren ;) går den starteren rundt og motoren og evt om det skal være startsperre på m50 motoren så er det startsperra som er problemet :) er det ikke startsperre på m50 motoren så er det noe annet som er problemet.. sjekk jording osv, men prøv og kjør direkte strøm på starteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en e30 cab 87 mod. Det har stått en e36 m50b25 motor i denne før jeg kjøpte den. Kjøpte den altså uten motor. Nå har jeg fått tak i en e34 m50b25 og har et par spørsmål ang montering osv.

1. Kan jeg koble e34 hjernen rett til der e36 hjernen har stått før? Eller kan jeg bruke e36 hjernen istede?

2. Må jeg gjøre noe med bunnpanne/oljesil?

3. Må jeg fjerne org vifta som kommer ut fra motoren og montere el vifte eller skal det passe med org vifta?

4. har kjøpt e28 535 puter men skal den siden med lengst gjenger oppover eller nedover?

5. Hvordan skal jeg gjøre det med tempføler? Holder det å bare ha det fra vannet eller er det et must å ha det fra blokka også?

6. Må jeg gjøre noe med peilepinnerør?

7. Og hva må jeg gjøre med varmeapparat register?

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...