Gå til innhold

TIG sveiset alu (turbo) innsug til M50 i E30 - SOLGT

Anbefalte innlegg

Skrevet

SOLGT

TIG sveiset aluinnsug til M50 (turbo) i E30. Går klar av orginal bremseservo.

Passer også trolig i E36, siden det er enda mer plass der.

Kan også brukes på sugemotor. Sitter orginalt M50 spejld skal gjøre. Følger med 6 stk blå silkonslangehysler til å tre innpå.

Kan også passe M20 og S50.

Monteres på avkappet M50 innsug (følger ikke med) som vist på siste bilde (lånt bilde).

Litt møkkete på bildene dessverre.

Pm ved seriøs interesse!

Skrevet

Som Kimmit påpeker så fordeler den lufta bedre og flower hurtigere under trykksetting. Lufta får ikke lengre vei å gå. Mange turboinnsug med runnere (som i dette tilfelle er indre del av org-innsug) er konstruert slik.

Man kan bruke dette innsuget på sugemotor ja. Hva slags effektøkning det gir er vanskelig å si, men neppe mye uten å justere motorstyringen, og da forutsetter det at du har datasprut, evt. en måte å programmere org. Motronic'et med. Ved turbo vil det være en merkbar forskjell.

Men nok om dette, forstår man ikke poenget med disse innsugene er man neppe i kjøpergruppen heller.

• 2 weeks later...
Skrevet
Hvordan er det konstruert på innsiden? Helt åpent?

Ja, runnerne går ikke innover i innsuget. Fordi det er laget med tanke på forlengelse via M50 org "trattene", eller spjeldrekka på en s-motor f.eks.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet
viss du sier den koblinga fra orginal innsuget til alu kasseten er tett. så trur jeg du juger.

Har aldri satt den på et slik innsug, kjøpte plenumet separat. Og det hadde funket fint for en svenske med overtrykk på samme måte. Bilde er fra hvordan forrige eier hadde det. Selvfølgelig er det tett, ellers hadde det ikke fungert.

Jeg tror faktisk et orginal innsug flower og fordeler bedre... Dette har jeg erfart på en GOD DEL innsug jeg har sett...!

Til trykksetting er jeg uenig. Moderne flowprogrammer kan vise hvordan turbulensen bygges opp i tradisjonelt ekstrator innsug kontra åpne plenum.

Men er dere ikke intressert i delen så kan dere ta denne spekulasjonen via PM til meg. Dette er en salgstråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...