oddis Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 SOLGT TIG sveiset aluinnsug til M50 (turbo) i E30. Går klar av orginal bremseservo. Passer også trolig i E36, siden det er enda mer plass der. Kan også brukes på sugemotor. Sitter orginalt M50 spejld skal gjøre. Følger med 6 stk blå silkonslangehysler til å tre innpå. Kan også passe M20 og S50. Monteres på avkappet M50 innsug (følger ikke med) som vist på siste bilde (lånt bilde). Litt møkkete på bildene dessverre. Pm ved seriøs interesse!
OLEZZ Skrevet November 1, 2009 Skrevet November 1, 2009 Har bare et generelt spørsmål jeg. Hva er poenget med det innsuget hvis du likevel må bruke den delen av det orginale m50 innsuget?
ZhilleN Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Må man ha turbo for og ha dette? Hvis ikke, hvor mye effekt utgir dette?
andyE30 Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 slike innsug er jo får å slippe bruke org innsug, så hvorfor bruke begge? da har jo lufta mye lengre vei å gå inn i motoren
Kimmit Racing Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 dette fordeler lufta mye bedre enn original innsugen da det originale vil gi syl 3 og 4 luft først
oddis Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Som Kimmit påpeker så fordeler den lufta bedre og flower hurtigere under trykksetting. Lufta får ikke lengre vei å gå. Mange turboinnsug med runnere (som i dette tilfelle er indre del av org-innsug) er konstruert slik. Man kan bruke dette innsuget på sugemotor ja. Hva slags effektøkning det gir er vanskelig å si, men neppe mye uten å justere motorstyringen, og da forutsetter det at du har datasprut, evt. en måte å programmere org. Motronic'et med. Ved turbo vil det være en merkbar forskjell. Men nok om dette, forstår man ikke poenget med disse innsugene er man neppe i kjøpergruppen heller.
oddis Skrevet November 13, 2009 Forfatter Skrevet November 13, 2009 Ingen som skal ha seg skikkelig trykkboks?
FirstPrice Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Hvordan er det konstruert på innsiden? Helt åpent?
oddis Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 Hvordan er det konstruert på innsiden? Helt åpent? Ja, runnerne går ikke innover i innsuget. Fordi det er laget med tanke på forlengelse via M50 org "trattene", eller spjeldrekka på en s-motor f.eks.
oddis Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Ingen som skal ha julegave til M50n?
bergeee Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 viss du sier den koblinga fra orginal innsuget til alu kasseten er tett. så trur jeg du juger.
ole_m7 Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Jeg tror faktisk et orginal innsug flower og fordeler bedre... Dette har jeg erfart på en GOD DEL innsug jeg har sett...!
oddis Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Skrevet Desember 22, 2009 viss du sier den koblinga fra orginal innsuget til alu kasseten er tett. så trur jeg du juger. Har aldri satt den på et slik innsug, kjøpte plenumet separat. Og det hadde funket fint for en svenske med overtrykk på samme måte. Bilde er fra hvordan forrige eier hadde det. Selvfølgelig er det tett, ellers hadde det ikke fungert. Jeg tror faktisk et orginal innsug flower og fordeler bedre... Dette har jeg erfart på en GOD DEL innsug jeg har sett...! Til trykksetting er jeg uenig. Moderne flowprogrammer kan vise hvordan turbulensen bygges opp i tradisjonelt ekstrator innsug kontra åpne plenum. Men er dere ikke intressert i delen så kan dere ta denne spekulasjonen via PM til meg. Dette er en salgstråd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå