Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytta i dag dekk på bilen til mor mi, brukte samme hjulmuttre som stod på bilen. Syns eg huska det var 2 sett muttre til den bilen, men eg fant ikkje noken andre.

Bruker samme hjul bolter på dekkene mine når eg legger om, men eg har aluminium sommer og vinterdekk...

Er det farlig og kjøre med eller ??

Skrevet

Kan være farlig å kjøre med hvis det er feil lengde og/eller kon på bolten.

Hvis det er for lite gjenger kan de ryke pga for mye press på en liten flate, er de for lange kan de subbe i div. bak hjulet.

Er konen feil blir det for liten anleggsflate og hjulet kan falle av. Har gjort det 1 gang på jobb pg gjør det ikke igjen for å si det sånn...

Skrevet

Er det bytta fra alu til stålfelger tror jeg det går bra, men sjekk opp i det. :wink:

Det som kan være skummelt er hvis man har forskjellige alu på sommer og vinter og bruker samme boltene. Da kan man risikere litt av hvert...

Skrevet
Var aluminium så sto på og stål så kom på. Får vente og sjå kva som skjer, de e ikkje noke anna og gjere..

Du kan ikke vent og se hva som skjer. Kan jo skje en ulykke. Må self kjør innom på et dekkverksted og få rette boltene.

Skrevet

Sjekk om konen stemmer du, er ikke like gøy om du hører om en ulykke der noen har mistet hjulet.

Dro du til med luft? om man drar for hardt kan man strekke gjengene, er en grunn til at det er rund 10kg og ikke 28kg liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...