Fatlords Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 Skulle skifte bremseskive (og klosser) Løsna først skruer som holde bremseklossene. Tok den av bremseskiva. Så løsnet jeg en umbraco skrue som sitter på skiva mellom bolthullene for felgen. Så begynner jeg å slite og banke for å få av skiva, men den vil ikke rikke.... Ja den er rusten, en del, men ikke til å få sjokk av. Er skivene varmebehandlet? det vil si er de varmet opp for så bli satt på? Eller finnes det en skrue som jeg har totalt oversett? Eller må man terse av skiva? -Anders-
Lars89 Skrevet November 3, 2009 Skrevet November 3, 2009 Foran eller bak? Foran er det bare å skru av klaaven (nr 2 på bildet) og slå hardt med en passelig stor hammer. Bak må du også av med klaven og muligens jutere inn bånda på håndbrekket. For best resultat slakker du av inni bilen først (10mm under brekkposen) for så å justere inn bånda gjennom et hull i skiva. Justeringsmekanismen sitter ca. kl.2 mener jeg å huske. Når du har montert skiva igjen justerer du bånda til du ikke klarer rikke skiva og så et par hakk tilbake. Stram inni bilen til slutt. Du får "garantert" veldig bra håndbrekk Husk å rengjøre navet godt før du monterer skiva, puss av klavene sånn ar klossene glir lett og husk å avfette skivene før montering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå