Gå til innhold

Eu godkjent ifjord, se bilder


Anbefalte innlegg

Skrevet

burde se bra ut etter motorbytte?

det er snakk om en bil til 18000 og folk tar helt på veg.

det er noe galt når folk (jeg snakker ikke om trådstarter) tror at med en gang man finner feil som man mener eier burde vist om så skal man heve kjøpet? det er bare helt på jordet..

ja det er kjipt å bli lurt, og jeg mener at man skal stå på sitt, men noen her tar jo helt på veg.. det er sinnsykt mange biler som kommer fra pkk med rusta bremserør osv. selv om jeg også tror det er snakk om "kompis" godkjenning.

ikke gi opp..stå på ditt. men man kan ikke forvente at det skal "se bra ut" etter motorbytte på en bil til 18k fra 80 tallet.

man kan derimot forvente at ting fungerer.

diffsperre har du nok krav på. men der igjen, han vil jo bare si at "jeg trodde den hadde det". DU kunne ha sjekka VIN hos bmw og sett om den var levert med det.

ikke missforstå, jeg er enig med trådstarter.

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
burde se bra ut etter motorbytte?

det er snakk om en bil til 18000 og folk tar helt på veg.

det er noe galt når folk (jeg snakker ikke om trådstarter) tror at med en gang man finner feil som man mener eier burde vist om så skal man heve kjøpet? det er bare helt på jordet..

ja det er kjipt å bli lurt, og jeg mener at man skal stå på sitt, men noen her tar jo helt på veg.. det er sinnsykt mange biler som kommer fra pkk med rusta bremserør osv. selv om jeg også tror det er snakk om "kompis" godkjenning.

ikke gi opp..stå på ditt. men man kan ikke forvente at det skal "se bra ut" etter motorbytte på en bil til 18k fra 80 tallet.

man kan derimot forvente at ting fungerer.

diffsperre har du nok krav på. men der igjen, han vil jo bare si at "jeg trodde den hadde det". DU kunne ha sjekka VIN hos bmw og sett om den var levert med det.

ikke missforstå, jeg er enig med trådstarter.

Når bilen koster 18000, utgjør den manglende diffbremsen over 1/4 av verdien. Jeg vil påstå at det er noe å ta på vei for.

Det hjelper ikke om han sier "jeg trodde den hadde det", når det står i annonsa at den HAR det.

Skrevet
Vil gjerne vite hvor mange timer, snakket ikke med naf idag, siden jeg må bestemme meg for hvem jeg skal ta, mest riktig er selgerm enklest er verkstedet, vil liksom ikke ødlegge mer ved og gå i strupen på alle som er :P

Sorry men du får nok ikke noe hjelp i fra NAF, du får kun hjelp til problemer/tvister som oppstår mens du er medlem.! Siden du ikke var medlem når du kjøpte bilen og oppdaget feilene, så vil de nok ikke kunne gi deg advokathjelp.... Men du kan sikkert få noen gode råd for hvordan du skal håndtere tvisten..

Skrevet

så sa jeg vel ganske greit at diff er vel det han faktisk har noe å slå i bordet med. men hvis det er SÅ viktig at man ikke kan leve uten så hadde nok jeg sjekka vin.. det skader ikke å gjøre litt selv.

Skrevet

ja eg mener det burde se bra ut etter motorbytte, slik at det ser proffesjonelt ut, og ikke bare kastet sammen.

med tanke på at det er nyere motor, lambda ikke er koplet til vil den da ikke fungere optimalt.

er vel ikke vits å sjekke vin nr om noen har byttet diff på den?? tviler på at det er org diff som står på uansett.

Skrevet

Jeg er enig med 525 tds. Det med motorbytte er en kjønnsmessig vurdering. Det er en hauggammel bil dette, relativt sett, som er priset så lavt, at de fleste med litt peiling på e30 og pris, forstår at denne bilen er langt i fra show standard. At det er noen følere osv som ikke er helt som det skal, er så som så. Det er meget normalt med litt hobby mekk av ymse slag på slike biler. Synd du ikke oppdaget det før salg,- Her har du kanskje ikke undersøkt godt nok. Du prøvekjørte vel bilen også? Hadde den vært så på jordet, burde du kanskje lagt merke til at noe var galt? Så lenge dette er en billig bil, så har du nok ikke så mye å hente på at motorbyttet var slurvete gjort. Motoren er "til gjengjeld" nyere. Nå har ikke jeg så veldig mye peiling på sensorer og sånt, men det meste av dette bør vel gå an å rette opp i selv hvis du er så pirkete på det.

Hva som angår diffbremsen derimot, er saken en helt annen. Den utgjør som Yngvejos skriver, 1/4 del av prisen,- og regnes som en vesentlig grunn for din beslutning om kjøpet. Men jeg er usikker på hvor mye vi klarer å hjelpe deg mer her, tror nesten du bare må ta kontakt med naf eller advokat- og forhøre deg med dem om framgangsmåte.

Skrevet

hawkon om du hadde lest hele tråden vill du skjønt at det ikke dreier seg om enkelt ting, hadde bilen vært i grei bruksstand uten diffbrems osv hadde jeg gitt faen.

hadde bilen vært slik den er nå, men med diffbrems hadde jeg også gitt F.

Dreier seg ikke om motorbytte, dreier seg om hele mølja i ett, fult klar over hva e30r koster, men denne ser i tilleg shabby ut, bulk i bakskjerm, ser ut som en 3 åring har sveisa hjulbuer.

motorbytte og små piss er ubetydelig, jeg går utifra hva jeg blei lova, og for og oppnå noe som helst med en så billig gammel bil må alt bakes sammen i en diger kake.

tror du forbrukerrådet eller noen som helst ville brydd seg om jeg gråt over at det ikke var brems på diffen.

og slik som denne handelen er gjennomført har det blitt like mye en prinsipp sak, når jeg ringer og ringer svarer de ikke, så fikk jeg en mld der det sto: vennligst ikke kontakt oss, synd at begge parter ikke blei fornøyde

Skrevet
Lå denne bilen til salgs for 25.000kr

Og sølv farge?

Dårlige hjulbuer osv.. begynner å huske en slik bil.

Ringte på den og, merka fort at typen var veldig useriøs..

Stemmer, da jeg snakket med han fikk jeg intrykk av at han ikke ville selge, men den dag idag skjønner jeg at det var fordi han ikke turte, ligger fortsatt på autodb til 25000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...