Gå til innhold

Mer bass fremover i bilen


Anbefalte innlegg

og ingen lys som blinker? eller spiller du ikkje så høyt?

Har bare en forsterker eg og... en BF 7501 fra dynabel. og har for øyeblikket bare ett vanlig batteri på 88Ah tror eg det va.. men blinker som bare faen i alle lys.. Har ett lite kinetik batteri eg lurer på om eg ska koble til og.. men har lyst på ett større og bedre :D

tror det ene eg fant kostet rundt 230 dollar e det noen som vet om det e grei pris?

Hvis du skal ha bort blinkinga er det enkleste en bra katalisator. Eller hvis du skal ha i batteriet må du ha en egen kurs fra dynamoen, altså to pluss utak fra dynamoen. Ettersom jeg har blitt forklart vil det andre batteriet bli like dårlige som det dårligste i kretsen hvis du bare paralellkobler det inn i den eksisterende kursen. Men det kan også sikkert hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er nok en kondensator du tenker på da. Den er også en dårlig løsning på problemet. Ett ekstra batteri vil heller ikke trenge en egenkurs fra dynamo.

Det stemmer ja, kondensator :oops: Du må ikke ha egen kurs nei, men Trodde et dårlig batteri ville trekke ned det andre batteriet... det jeg har fått forklart i en bilsterio butikk engang, men hva vet vell de =) får håpe det løser seg uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret kommer nok for sent men det får ligge her til noen med samme spørsmål søker i forumet.

Ved dette problemet kan det lønne seg å plassere basskassen både flere veier og plasseres på forskjellige plasser i bagasjerommet. Det kan hende at det spiller best når kassen står bakerst i bagasjerommet, selv om det er uaktuelt for det fleste, da det er noe upraktisk.

Ellers kan det minne om at kassen er tunet for dypt. Det er godt mulig en større kasse egner seg bedre for dette bagasjerommet (lukket sedan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ådne:

Ska bare ha ETT batteri.. og har funnet ett som virker ganske bra... husker ikkje ka det het men nautiluz som anbefalte det.. og kondensatorer har eg med erfaring bare e til pynt så det utågr..

RamstadTech:

Har fått nautiluz til å mekke spesiallaget kasse til meg så det går nok fint ska du se.. (Bare han får fingen ut og blir ferdig :P )

BMW91:

Hvis du har samme problem som meg med dårlig lyd pga veldig lydltett så tviler eg på at du vil få noe god lyd ut av å sette subben i brønnen.. lag heller en kasse lignende det eg ska ha.. en lukket kasse der bassrefleksen peker inn i skipose hullet då tror eg det vil bli best.. ska vise bilde når nautiluz har blitt ferdig med kassen min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ådne:

Ska bare ha ETT batteri.. og har funnet ett som virker ganske bra... husker ikkje ka det het men nautiluz som anbefalte det.. og kondensatorer har eg med erfaring bare e til pynt så det utågr..

RamstadTech:

Har fått nautiluz til å mekke spesiallaget kasse til meg så det går nok fint ska du se.. (Bare han får fingen ut og blir ferdig :P )

BMW91:

Hvis du har samme problem som meg med dårlig lyd pga veldig lydltett så tviler eg på at du vil få noe god lyd ut av å sette subben i brønnen.. lag heller en kasse lignende det eg ska ha.. en lukket kasse der bassrefleksen peker inn i skipose hullet då tror eg det vil bli best.. ska vise bilde når nautiluz har blitt ferdig med kassen min :D

En lukket kasse med bassreflex? *kverulere* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramstad:

blir samme prinsippet som depå denne linken bare litt annerledes.. har den doble idag men den e for bred:P

http://www.mamut.net/dynabel/subdet749.htm

e en båndpass-kasse tror eg det heter...

og nei tofter ikkje en vanlig lukket kasse med bassreflex... ska legge inn bilder når eg får kassen i bilen og finner ut kossen eg legger ut bilder her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært greiest å være sjult :)

skal prøve å få det til å¨se mest mulig orgilant baki :) bare at det er mindre plass :P så når man ser inn i bagasjerommet skal det liksom være en plate som er tregt om i samme farge som resten :)

og en ting til, når man lager egen kasse, har det noe å si med å stor kassa er? må vel isolere den litt innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo feste forsterkeren oppunder hattehyllen om du ikke har noen høytalere der.. e noe sånt eg ska prøve å få til i min bil.. eneste problemet mitt blir at det eg har 2 ganske store og lange forsterkere så det kan bli vanskelig.. og om du bare ska ha 1 subb i kan du bygge kassen så den står på ene siden og feste forsterkeren på andre siden... feste den på den platen du ska lage.. e bare eksempler eg kommer med då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en liten digital mono blokk forsterker :P så er ikke stor men stor nok til å drive den bassen jeg skal ha :)

så kanskje jeg bbare bygger bassen inn mot skipose hullet liksom også forsterkeren sånn at man ser den :)

er faktisk en stilig forsterker så ;)

men åssen er det med laging av egen kasse?

tenker å bruke 16mm MDF plate. men åssen er det volum inni kassa? har det noe å si? kan jeg bruke sånn isolering fra biltema inni kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...