bmw530i Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 synes bare jeg har hørt at man må det, trenger man ikke? hva med 19mm eller 22mm? kassa skal bare ha plass til en 12" i så ikke store greia skal være lukket kasse
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 Nei vet ikke helt hva man skulle med den i en basskasse Isolere mot hva? Kulde? 22mm er fint Like greit, MDF koster ikke evig mye uansett. Eller kryssfiner om du får tak i det
ØrjanL Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 ville brukt minimum 19mm MDF.. har hørt det e best.. e stivere som tony sier. ka element e det du har? om du har kjøpt element på bilradiospesialisten pleier det å stå anbefalt kassevolum...
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 Bygg stort, drit i anbefalt kassestørrelse Litt veldig generaliserende utsagn, men det er ikke langt unna sannheten. Ved en større lukket kasse vil man få en høyere følsomhet, litt dypere bass og annet snaskens
ØrjanL Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 du har ett poeng.. men om fyren vil ha det til å se så orginalt ut så mulig så ville eg heller gått for "anbefalt". men som eg liker å si: " jo større jo bedre"
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 Derfor jeg skal ha 10" i kickpanel og et par 15" i bagasjen i bilen min
ØrjanL Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 riktig... 15" e greit nok. sparker godt fra det.. noe spes merke? og RMS? og kossen får du plass til 10" i kickpanel? :S
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 Lager en plate med hull til 10" og stapper den inn der Merke er jeg usikker på. B2 Audio kanskje Watt aner jeg ikke... bryr meg MIDT i ryggen det med watt. Har så fantastisk lite å si!
ØrjanL Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 nja ville ikje si det.. om du har en subb på 100w så spiller ikkje den like godt/høyt som en på 500w... så då kan det vere det samme ka du putter i bilen din.. e det plass til 10" der då? klarer ikkje se for meg det...
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 Hehe... kan diskutere det utenfor denne tråden her vi Watt-ratingen på et element sier kun en ting, og det er hva elementet TÅLER Japp, er plass til 10" i kickpanel på E34. Litt trangt, men går. Sjå her: http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 6774_n.jpg Tråden til min kompis (Europamester i EMMA nå i år) http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6739
ØrjanL Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 det va visst plass.. og ja e klar over at det bare betyr ka det tåler.. men som mange "dumme" folk gjør e å spille DRITHØYT også spiller de så høyt at ting går rett vest.. lang erfaring med det men virker som om du har peiling så ska ikkje si det du sier e feil
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 Det folk gjør feil er å bruke utstyret over evne. Om en dufus kjører en 500 watt forsterker på et element som tåler 500 watt og driver forsterkeren til klipping, så risikerer han eller henne å brenne spolen på elementet siden forsterkeren leverer da plutselig MASSE mer en 500 watt Nå kunne sikkert jeg fortsatt om impedansekurver på elementet og slikt, men kan ta det en annen dag
ØrjanL Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Skrevet Desember 5, 2009 hehe.. kan mye om det så det slipper du.. hadde om alt det der på skolen en gang i tiden.. men om en "dufus" kjører en større forsterker på elementet og ikkje spiller max då? då går det vel bra? og har hørt om du bruker for liten forsterker så kan elementene ryke då og..
Tony Bardalen Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 anbefaler deg å glane litt på www.bilstereoforumet.no på et par sticky-tråder for å lese mer om dette
bmw530i Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 får se om det skal se orginalt ut eller ikke nå må gjøre litt forarbeid med å strekke fono kabel og legge pluss og jord ledning litt bedre. ligger bare rett over bagasjerommet nå hehe. enten skal det se orginalt ut eller se litt stilig ut liker utsene på forsterkeren http://www.pioneer.no/no/products/25/29 ... index.html og tenker å bruke dette elemntet: http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html bestiller 19mm MDF plate til uka også stiver jeg opp kassa litt med par lekter inni (jobber litt ekstra på Monter så får ganske gode rabatter på sånne materialer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå