CalnoR Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 holder på med en e34 sedan 90mod 525 uten sperre, og har fått tak i en stv 525 tds 92mod med sperre som jeg vil ha over men er ikke like bakstillinger.. noen som har noen erfaringer med dette ?
bmw520 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Er ikke like traverser på 520 og 525,en annen sak er at om du setter på en en diesel diff på din 520, så vil du få et meget lavt turtall pga utvekslingen, tenker utvekslingen på din 520ligger på 4:10 mens diesel diffen ligger på 2:64. mulig disse tallene er litt missvisende, men d e ca i værtfall.
iittala Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Få tak i en annen diff. Bakstillingen er forskjellig, innfesting til mellomaksel er forskjellig og tds-diffen er mindre.
Azeton Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 er ikke tds diffen 188? Jo, samme diff som E34 520. Det passer ikke på 525 som har 210 diff.
bmw520 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 dette har jeg jo allerede skrevet da men d er en ting jeg ikke henger med på, hva menes med 188 og 210?
bmw520 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Få tak i en annen diff. Bakstillingen er forskjellig, innfesting til mellomaksel er forskjellig og tds-diffen er mindre. eller bytte bakstilling og mellomaksling
iittala Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 Ja, men utvekslinga blir jo helt på trynet med den diffen på den bilen, særlig siden dette er en 90-modell som har overgir på femte. Får vel 1500 omdreininger i 100km/t og en teoretisk toppfart på 350 eller noe slikt, uten at jeg har orket å ta frem kalkulatoren..
Waldez Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 dette har jeg jo allerede skrevet da men d er en ting jeg ikke henger med på, hva menes med 188 og 210? Går utfra att 188 og 210 er diameter på kronhjulet
bmw520 Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 dette har jeg jo allerede skrevet da men d er en ting jeg ikke henger med på, hva menes med 188 og 210? Går utfra att 188 og 210 er diameter på kronhjulet Hehehe, ok da er jeg med, diesel diffen har en utveksling på 2,64 iværtfall, bensin diffene varierer en del, fra ca 3,64 tror jeg d var til 4,10.
bmw520 Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 Ja, men utvekslinga blir jo helt på trynet med den diffen på den bilen, særlig siden dette er en 90-modell som har overgir på femte. Får vel 1500 omdreininger i 100km/t og en teoretisk toppfart på 350 eller noe slikt, uten at jeg har orket å ta frem kalkulatoren.. rundt 2000rpm ved 100-110km/ er nok litt mer realistisk og kanskje 270km/t er den teoritiske toppfarten, noe dette her ikke er så problematisk så lenge man har krefter til d, men med en 520motor på 150hk, så blir den veldig dau og kjedlig
iittala Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 Sjekk linken for turtall. Merk at det er miles. Jeg har antatt at det er snakk om en 525 med Getrag 260-kasse og overgir. Turtall ved 100 km/t blir ca 1750. http://fatboyraceworks.com/gears/index.php?MaxRPM=6750&TireDiameter=25.49&GearRatio1=3.83&GearRatio2=2.2&GearRatio3=1.401&GearRatio4=1.&GearRatio5=0.81&GearRatio6=&FinalDrive=3.73&TireWidth=205&TireAspect=65&RimDiameter=15&MaxRPM_2=6750&TireDiameter_2=25.49&GearRatio1_2=3.83&GearRatio2_2=2.2&GearRatio3_2=1.401&GearRatio4_2=1&GearRatio5_2=0.81&GearRatio6_2=&FinalDrive_2=2.65&TireWidth_2=205&TireAspect_2=65&RimDiameter_2=15&Calculate=Calculate%2FGraph&Compare=1
bmw520 Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 vel, jeg har nå en tds selv, og ved 100km/t så har jeg ca 2000rpm, så at en bensin bil med min tilsvarende diff og da med bensin girkasse, så vil den få et høyere turtal en hva jeg har uansett, dette er jo snakk om virkelighet, husk nå på at ei girkasse på en bensin bil har lavere utveksling en diesel girkassa nå da, så da må man få et høyere turtal uansett hva som står på papir.
iittala Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 vel, jeg har nå en tds selv, og ved 100km/t så har jeg ca 2000rpm, så at en bensin bil med min tilsvarende diff og da med bensin girkasse, så vil den få et høyere turtal en hva jeg har uansett, dette er jo snakk om virkelighet, husk nå på at ei girkasse på en bensin bil har lavere utveksling en diesel girkassa nå da, så da må man få et høyere turtal uansett hva som står på papir. Du tar feil! Han vil enten få likt turtall som du har, dersom han har ei girkasse med 1:1 på femtegiret, eller ett lavere turtall enn du har dersom femtegiret hans er ett overgir. Femtegiret på en en 525 med M20B25 vil sannsynligvis være overgir, femtegiret på en 525 med M50B25 vil sannsynligvis være ett direktegir. Bilen vil dessuten bli mye tyngre å ta i gang med pga. den tunge sluttutvekslingen. Det har bmw løst på tds-en din ved å gi den et veldig lett førstegir. Og dersom man har rett inngangsverdier på papiret, da er det jo slik i virkeligheten også. Hvordan tror du bmw lager biler? Prøving og feiling? Du kan jo prøve en tds med automatkasse, den vil ha ca 1500 omdreininger i 100 km/t pga det tunge overgiret automatkassen har.
Azeton Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 Girkassene er det ikke så stor forskjell på. enten har du 1:1 på 5 eller 0.81:1 på 5. og teoretisk toppfart er noe helt hinsides. som 307 og 349. Edit: getrag 260 har 0.81.. Den står på E34 525 m20/m50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå