Kenni Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Har ved etpar anledniger i d siste hørt et "gonkk" når jeg har stoppet i et lyskryss etc. Lyden kommer når jeg gir gass for å kjøre. Og da spesielt hvis jeg gir mye gass. Det er bak på bilen lyden kommer fra. Noen som vet hva det kan være? Tenker slarkk en plass i bakaksel/drivaksel.
kje Skrevet November 9, 2009 Skrevet November 9, 2009 Hadde det samme på min e34 etter æ senket den, men i mitt tilfelle var det eksosen som slo opp i traversen. Fryktelig vanskelig å finne, men da æ endelig så det var det bare å justere et feste og lyden var borte vekk Hvis det ikke problemet i ditt tilfelle kan det for eksempel være slitte traversforinger eller foringer i forbindelse med dempere og fjærer. Jekk opp bilen, sikr den!, legg dæ under å søk litt. Ta et godt tak i eksosen og rist flere plasser (var slik æ fant feilen). Det samme kan du gjøre på foringer i bærearmer og slikt. Lykke til!
BTK-530 Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Hei. Har akkurat det samme problemet. Jeg kjenner det i selve bilen når jeg tar igang etter stans i lyskryss feks, men synes det ligger mere relatert til drivverket. Akkurat som om noe dytter bilen litt ned i ræva samtidig som det kommer en litt "stumt og mørk, dunk" lyd. Nesten som om noe glipper over for så å ta tak igjen..
Bimmerlars Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Traversforinger bak er vel et vanlig problem på E39.
bmwkizn Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Har du nylig by any chance lagt om til vinterhjul? Begynte lyden omtrent samtidig som hjulbytte?
BTK-530 Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Hmm...nja for min del så har jeg det ja. Ble noe sterkere etter jeg bytta om... men det kan da aldri i verden falle meg inn å glemme noe så viktig.. Best å sjekke alikevel så jeg ikke blir med i statistikken til NAF!!
bmwkizn Skrevet November 10, 2009 Skrevet November 10, 2009 Hmm...nja for min del så har jeg det ja. Ble noe sterkere etter jeg bytta om... men det kan da aldri i verden falle meg inn å glemme noe så viktig.. Best å sjekke alikevel så jeg ikke blir med i statistikken til NAF!! Kan være lurt å sjekke at du ikke har brukt feil/for lange bolter på vinterhjulene f,eks
Kenni Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 Har ikke byttet til vinterhjul enda. Lyden bare kom. Mistenker slark i noe da det kun er en "gonkk" som kommer.
Toro Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Fler med samme problem http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=559629
Otis Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Det er vel kanskje ikke et problem på automatgiret biler at hardyskiven går i stykker...? (Antar nemlig at converteren tar over momentstyringen og hindrer bråe innkolbinger av clutchen) Men kanskje bør sjekkes allikavel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå