Gå til innhold

"gonkk"elyd ved gasspådrag e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ved etpar anledniger i d siste hørt et "gonkk" når jeg har stoppet i et lyskryss etc. Lyden kommer når jeg gir gass for å kjøre. Og da spesielt hvis jeg gir mye gass. Det er bak på bilen lyden kommer fra.

Noen som vet hva det kan være?

Tenker slarkk en plass i bakaksel/drivaksel.

Skrevet

Hadde det samme på min e34 etter æ senket den, men i mitt tilfelle var det eksosen som slo opp i traversen. Fryktelig vanskelig å finne, men da æ endelig så det var det bare å justere et feste og lyden var borte vekk :D Hvis det ikke problemet i ditt tilfelle kan det for eksempel være slitte traversforinger eller foringer i forbindelse med dempere og fjærer.

Jekk opp bilen, sikr den!, legg dæ under å søk litt. Ta et godt tak i eksosen og rist flere plasser (var slik æ fant feilen). Det samme kan du gjøre på foringer i bærearmer og slikt. Lykke til!

Skrevet

Hei.

Har akkurat det samme problemet. Jeg kjenner det i selve bilen når jeg tar igang etter stans i lyskryss feks, men synes det ligger mere relatert til drivverket. Akkurat som om noe dytter bilen litt ned i ræva samtidig som det kommer en litt "stumt og mørk, dunk" lyd. Nesten som om noe glipper over for så å ta tak igjen..

Skrevet

Hmm...nja for min del så har jeg det ja. Ble noe sterkere etter jeg bytta om... men det kan da aldri i verden falle meg inn å glemme noe så viktig.. Best å sjekke alikevel så jeg ikke blir med i statistikken til NAF!!

Skrevet
Hmm...nja for min del så har jeg det ja. Ble noe sterkere etter jeg bytta om... men det kan da aldri i verden falle meg inn å glemme noe så viktig.. Best å sjekke alikevel så jeg ikke blir med i statistikken til NAF!!

Kan være lurt å sjekke at du ikke har brukt feil/for lange bolter på vinterhjulene f,eks :)

Skrevet

Det er vel kanskje ikke et problem på automatgiret biler at hardyskiven går i stykker...?

(Antar nemlig at converteren tar over momentstyringen og hindrer bråe innkolbinger av clutchen)

Men kanskje bør sjekkes allikavel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...