Gå til innhold

Hvorfor risting når jeg bremser ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en BMW 520ia, og når jeg bremser ned i høy fart, så rister hele bilen noe helt jævlig. :x Hva er grunnen til dette, og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det ?

Skrevet

Kan være begge alternativene over.. Hvis det kun rister i bilen og ikke i rattet er det nok rust på skiver bak. Rister det i rattet og chassi kan det være skeive skiver og/eller casterstagforinger og evt rusta skiver bak..

Skrevet

Spander noen kroner på en bremsetest, så tenker jeg de finner feilen. Ellers så blir det mye synsing. Det er vanskelig og si noe eksagt.

Skrevet

fordi svak risting ofte skyldes litt rust, somm man kan "bremse vekk"

i 90% av tilfellen ved rsting så er det casterstag/foringer på 5 serie.

Skrevet
blir fort kast når det fåretas harde nedbremsinger.

Glad i sau? :lol:

Jeg har motsatt erfaring. Svak risting går vekk etter noen harde bremsinger.

hehehehe. pinnkjøtt er godt det :P

Skrevet

Etter min erfaring er det kast i skivene dine.

fikk det med gamlebilen når jeg lå på motorveien og i godt driv sammen med noen andre da en plutselig skulle bremse..

Er ikke noe godt å kjøre med nei.

Skrevet

alle dere som mener det er skiver ser jeg stort sett ikke har 5 serie.. 3 serie (før e90) har ikke casterstag.

Skrevet

Prøv et par skikkelig kraftige nedbremsinger først. Fra 80 til null så fort du klarer. Mulig det løser problemet, og da har du spart masse trøbbel. Jeg har blitt lettet mange ganger av det knepet. Trodd jeg hadde tusenvis av kroner i utlegg i vente og så var det bare å bremse litt skikkelig som manglet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...