Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært borti noen def clutcher på disse, men da stort sett på skolebiler eller andre hvor det skyldes grov brukerfeil.

Skrevet

er vanlig med litt pulsering til tider med dobbelamsse svinghjul.

ikke to svinghjul men et svinghjul som er i to deler. festet i hverandre med en slags fjærsysem for å ta vekk vibrasjoner og slag fra motor så ikke de forplanter seg i drvverket. så vidt jeg har forstått

Skrevet

Takker for svar! Hadde bilen på service og de mente clutchen er utslitt! Men det er ingen sluring på gasspådrag,kun hard og putte i første og revers! Bytte av clutch/svinghjul koster 26200kr. :shock: !

Skrevet

rart at den ikke slurer om det skulle være clutch, men symptomene dine eller er helt forenlig med def clutch lamell, evt knekte "fjærer" på trykkplate.. dobbelmasse problemer er egentlig ganske oppskrytt, min oppfatning.

Skrevet

Svinghjulet var helt ødelagt på vår 2003 E46 318d Touring da bilen hadde kjørt ca. 195000 Km. Moderne 2-masse svinghjul holder ikke evig, men det er et mysterium hvorfor svinghjulet på vår bil tok kvelden. Bilen har stort sett kjørt på motorveier med cruisekontrollen aktivert og aldri vært i nærheten av f.eks banekjøring med hard gearing. Symptomene på at svingjulet var ødelagt var tildels kraftig pulsering og vibrasjoner ved belastning i jevn hastighet. Skal du skifte svingjulet skifter du clutchen også samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...