Rogern Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Min 320i facelift er sinnsykt tregstartet om morgenen. Kryper det ned til minus 5 grader kjimer jeg nesten til batteriet er tomt før den starter. Batteriet er bra. Hvis jeg gir full gass å stopper motoren og holder gassen nede til motoren har stoppet starter den med en gang neste morgen. Så det er tydelig den ikke får bensin ved kaldstart. Hvor sitter kaldstartdysa? Tips? Edit: motoren fusker litt av og til kald eller varm, spesielt rett før du passerer 2000o/min
E36Cab1 Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Er vel ikke kaldstartdyse på de nyere M20 motorene viss ikke eg tar helt feil nå? Ville sjekket temp.føleren da denne styrer kaldstart-supplemang av bensin.
Yngvejos Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Sjekk den tempsensoren med blå kontakt på termostathuset. Det er denne som styrer bensinmengden ved kaldstart. Jeg plugget denne i feil stikk på min bil, og da ble den druknet av bensin ved start, og jeg måtte utav med bensinreleet for å få start på den, for så å sette det i igjen etter start. Den vil nok kunne få for mye eller for lite bensin hvis temp-giveren er gåen.
Rogern Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 Takker for svar Har en delemotor liggende som er sånn passe utslitt, men den startet hvertfall uansett vær. Får prøve å skru over tempføleren fra den motoren. Da skal jeg gi tilbakemelding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå